acturator

ساخت وبلاگ

دمنده های ایرفویل: مدل HDAF

همه مدل‌های موجود با پهنای محفظه و چرخ از 50٪ تا 100٪، با افزایش 5٪ ​​و انواع دو چرخ، برای ارائه عملکرد مورد نیاز با یک دمنده مستقیم.

چرخ تیغه ایرفویل از فولاد با استحکام بالا ساخته شده است تا عملکرد طولانی مدت و کارآمد را تضمین کند.

محفظه های جوشی پیوسته، به جای درزهای قفل، نشت هوا را از بین می برند.

پایه های فولادی گیج سنگین، با مهاربندی داخلی، استحکام را به حداکثر می رساند و عمر طولانی تجهیزات را تضمین می کند.

محفظه‌های دمنده را می‌توان با افزایش 45 درجه، در اکثر اندازه‌ها، چرخاند تا انعطاف‌پذیری بیشتری در پیکربندی در میدان ایجاد کند.

صفحات جانبی ورودی و درایو قابل جابجایی امکان حذف چرخ یا موتور دمنده یا شفت و یاتاقان ها را در مدل های تسمه محور بدون قطع اتصالات ورودی یا تخلیه می دهند.

پشتیبانی جانبی ورودی حداقل ارتعاش محفظه را تضمین می کند.

همه فن ها برای اطمینان از تعادل و تراز مناسب قبل از حمل، تست اجرای مکانیکی دریافت می کنند.

مدل‌های تسمه‌گردان شامل بلبرینگ‌های سنگین، روان‌کاری شده با گریس، خود تراز، چدن، بلبرینگ‌های بلوک بالشی هستند که برای عملکرد بهینه انتخاب شده‌اند.

شفت فن در مدل‌های تسمه‌گردان چرخان، آسیاب و صیقل داده می‌شود و قبل از حمل و نقل، پوشش ضد زنگ با کیفیت بالایی دریافت می‌کند.

چیدمان 8 واحد استاندارد با محافظ شفت / کوپلینگ ارائه می شود.

واحدهای چیدمان 9 و 9CB به صورت استاندارد با محافظ تسمه عرضه می شوند.

چیدمان 10 واحد استاندارد با پوشش های آب و هوا ارائه می شود.

همه مدل های موجود با AMCA Type C، ساختار مقاوم در برابر جرقه. برای مقاومت در برابر جرقه نوع A یا B AMCA، مدل دمنده‌های شیب‌دار HDBI را ببینید.

فواید:

مزایای دمنده های ایرفویل مدل HDAF عبارتند از:

افزایش راندمان: چرخ های ایرفویل بالاترین راندمان را در بین تمام طراحی های فن گریز از مرکز ارائه می دهند. راندمان استاتیکی یک چرخ ایرفویل در مقابل یک چرخ شیبدار به عقب می تواند به راحتی از 10٪ تجاوز کند. این مزیت منجر به مصرف کمتر اسب بخار ترمز و کاهش سطح صدا 2-6 دسی بل می شود. کارکرد با هزینه کمتر و بی صداتر.

 

انتخاب چرخ های چندگانه: هر اندازه و کلاس در عرض های مختلف از 50٪ تا 100٪، با افزایش 5٪ ​​و انواع دو چرخ موجود است تا عملکرد دقیق مورد نیاز خود را با یک دمنده مستقیم ارائه دهد. انعطاف پذیری کامل در طراحی

 

ساخت و ساز ناهموار: محفظه ها از فولاد گیج سنگین هستند و برای جلوگیری از نشتی به طور مداوم جوش داده می شوند. پایه های فن فولادی 7 و 10 با مهاربندی داخلی برای جلوگیری از ضربان در هر شرایطی می باشد. مشکلات میدانی کمتر

 

محفظه‌های قابل چرخش: اکثر مدل‌ها دارای محفظه‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را با افزایش ۴۵ درجه در میدان چرخاند. امکان تبدیل میدان بدون تعویض دمنده را فراهم می کند.

 

سهولت تعمیر و نگهداری: تعویض چرخ یا موتور، یا شفت و یاتاقان ها در مدل های تسمه محور، به راحتی بدون ایجاد اختلال در اتصالات ورودی و/یا تخلیه انجام می شود. زمان طولانی مدت را به حداقل می رساند.

 

اجزای کیفی: همه مدل‌های تسمه‌گردان دارای بلبرینگ‌های خود تراز، چدنی، روغن‌کاری شده با گریس و یاتاقان‌های بلوک بالشی با حداقل عمر متوسط ​​حداقل 150000 ساعت هستند. تمام محورهای فن چرخانده شده، آسیاب شده و صیقل داده می شوند و قبل از حمل و نقل با یک ضد زنگ با کیفیت بالا پوشش داده می شوند. خدمات قابل اعتماد طولانی


برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:

86031739-86047201-09128446731


 

 

acturator...
ما را در سایت acturator دنبال می کنید

برچسب : پروانه ایرفویل , سانتریفیوژ, نویسنده : علی حیدری acturator بازدید : 110 تاريخ : دوشنبه 28 شهريور 1401 ساعت: 11:08

دریچه‌های پروانه‌ای با استفاده از یک حرکت دایره‌ای یک چهارم چرخش، جریان را متوقف، تنظیم و شروع می‌کنند. دریچه با چرخش 90 درجه دسته به طور کامل بسته یا باز می شود. شیرهای پروانه ای بزرگ تجهیزات صنعتی هستند که معمولاً شامل یک جعبه دنده است که مکانیزمی است که از چرخ دنده برای اتصال یک چرخ دستی به یک میل استفاده می کند. شیرهای پروانه ای مزایای متعددی نسبت به رقبای خود دارند که از جمله آنها می توان به عمر طولانی تر، افت فشار کمتر، سهولت کار، سازگاری، سبکی، اندازه فیزیکی و هزینه کمتر اشاره کرد. شیرهای پروانه ای نه تنها از نظر قیمت خرید بلکه از نظر نصب نیز معمولاً 40 درصد ارزانتر از شیرهای دروازه آهنی هستند. شیرهای پروانه ای با نصب صحیح تقریباً خود تمیز شونده هستند و خطر خرابی کمتری به دلیل تجمع زباله دارند. یک شیر پروانه ای با کارایی بالا که اندازه مناسب، اندازه گیری و انتخاب شده باشد، مطمئناً جریان سیال قابل اعتماد و دقیقی را برای سیستم مشخص شده فراهم می کند. برای افزایش کارایی کارخانه، اندازه و اندازه گیری مناسب شیر پروانه ای بسیار مهم است. این امر پس از افزایش قابل توجه سودآوری و بازگشت سرمایه شرکت شما انجام می شود.

شیر پروانه ای چیست؟

دریچه‌های پروانه‌ای دریچه‌های حرکتی چرخشی هستند که در خطوط لوله برای قطع جریان استفاده می‌شوند. پروانه دیسکی است که به یک میله متصل است. دیسک زمانی بسته می شود که میله آن را یک چهارم دور عمود بر جهت جریان بچرخاند. جریان از طریق شیر هنگامی که با چرخاندن دیسک به عقب باز می شود، مجاز است.

 

مبانی شیرهای پروانه ای

اغلب گفته می شود که از شیرهای پروانه ای برای تنظیم جریان استفاده می شود. توصیه ما این است که این کار را انجام ندهید زیرا می تواند به دیسک شیر آسیب برساند و بر خواص آب بندی تأثیر منفی بگذارد. کاربردهای آنها از تامین، جمع‌آوری و توزیع آب گرفته تا ایستگاه‌های پمپاژ، و همگی طیف وسیعی از کاربردها را شامل می‌شوند، اما جداسازی جریان بخش بزرگی از کاربرد آنها را به خود اختصاص می‌دهد. مزیت اصلی آنها نسبت به سایر خانواده شیرها، ساخت و ساز ساده و فشرده بودن آنها است که منجر به وزن سبک تر، هزینه کمتر و ردپای نصب کوچکتر و همچنین سرعت تحریک سریعتر می شود.

اصل کار دریچه پروانه ای

دریچه های پروانه ای دستگاه های نسبتا ساده ای هستند که دیسک شیر برای کنترل جریان سیال می چرخد. دیسک سوراخ سوپاپ را در موقعیت بسته خود می بندد، در حالی که در موقعیت باز، عمود بر جهت جریان زاویه دارد تا جریان جریان یابد. شیرهای پروانه ای را می توان هم برای جریان دو طرفه و هم برای قطع استفاده کرد. با این حال، این ابزارها سوراخ کاملی ندارند، که آنها را برای پیگ کردن یا سواب بی اثر می کند. یک پوشش پودری از اپوکسی روی هر دو سطح داخلی و خارجی بدنه چدن داکتیل اعمال می شود. عملکرد سوپاپ بستگی به نیاز کاربرد خاص و مشخصات فنی دارد و ممکن است توسط چرخ دستی، چرخ دنده، اکچویتور برقی یا ترکیبی از آنها کنترل شود. روش های فعال سازی بعداً در مقاله مورد بحث قرار خواهند گرفت.

 

فعال سازی دریچه پروانه ای

شیرهای پروانه ای را می توان به روش های مختلفی به صورت دستی، نیمه دستی و یا خودکار کار کرد.

 

الکتریکی: شیر توسط یک سیگنال کنترل 4-20 میلی آمپر از طریق یک اکچویتور برقی الکتریکی کنترل می شود، که معمولاً برای کاربردهای حساس زمانی که نیاز به تنظیم دقیق بالایی دارند استفاده می شود.

پنوماتیک: این نوع اکچویتور برقی از هوای فشرده استفاده می کند و برای کاربردهای با دقت بالا ایده آل است.

هیدرولیک: معمولاً در کاربردهایی استفاده می‌شود که برای باز و بسته کردن شیر به گشتاورهای زیادی نیاز دارند، مانند فشار بالا یا مقاصد ویسکوزیته بالا.

دستی: شیرهای کره ای که به صورت دستی کار می کنند توسط چرخ دستی، میل لنگ یا اهرم کار می کنند. اکثر شیرهای دستی کوچکتر دارای اهرم هستند. در اندازه های بزرگتر، چرخ های دستی با گیربکس برای انتقال گشتاور مکانیکی با مزیت بالا ارائه می شوند. یک وسیله جایگزین برای تحریک دستی در برنامه های مدفون که در آن منهول وجود ندارد نصب می شود. در چنین مواردی، اکچویتور برقی با یک پسوند دوک، یک آداپتور و یک کلید T از سطح زمین کار می‌کند.

شیرهای پروانه ای نیاز به گشتاور کمتری نسبت به سایر شیرها مانند شیرهای دروازه ای دارند، بنابراین اندازه و نصب اکچویتور برقی ها هزینه کمتری دارد.

اجزای یک شیر پروانه ای

اجزای اصلی شیر پروانه ای به شرح زیر است:

 

بدنه سوپاپ

اتصالات بین فلنج های لوله بدنه شیر است - اتصالات فلنجی، دو شاخه ای و ویفری رایج ترین آنها هستند.

 

دیسک

یک دیسک متصل به بدنه دریچه وجود دارد که به عنوان دروازه ای برای متوقف کردن یا مهار جریان سیال عمل می کند. این را می توان با یک دروازه در یک شیر دروازه یا یک توپ روی یک شیر توپ مقایسه کرد. سوراخ‌ها معمولاً در دیسک بریده می‌شوند تا ساقه یا شفت را بتوان دریافت کرد. به منظور بهبود شرایط جریان، آب بندی و/یا گشتاور عملیاتی، تغییرات زیادی در طراحی دیسک، جهت گیری و مواد موجود است.

 

صندلی

 

در داخل، بدنه سوپاپ با یک الاستومر قوی یا مهر و موم ضد نشتی فلزی پوشانده شده است که دیسک را در موقعیت بسته محکم در جای خود نگه می دارد تا قطع کامل شود.

 

ساقه

شفت سوپاپ که به نام ساقه نیز شناخته می شود، اجزایی هستند که دیسک را به مکانیزم اکچویتور برقی متصل می کنند و گشتاور را از طریق خود منتقل می کنند.

 

مهر و موم

مهر و موم دریچه در چندین رابط وجود دارد تا یا در حین کار آب بندی محکمی داشته باشد یا محیط فرآیند را از اجزای داخلی شیر برای طراحی انعطاف پذیرتر و مقرون به صرفه تر جدا کند.

 

دیسک‌ها روی صفحه صندلی با یک حلقه آب‌بندی ارتجاعی پروفیل T ممتد مهر و موم می‌شوند که توسط یک حلقه نگهدارنده در حاشیه دیسک نگه داشته می‌شود تا از باز شدن آن جلوگیری کند. هنگامی که حلقه آب بندی در موقعیت بسته به سطح صندلی فشار داده می شود، هم در بالادست و هم در پایین دست، یک مهر و موم محکم ایجاد می شود. طراحی دیسک دوگانه غیرعادی اجازه می دهد تا حلقه آب بندی در موقعیت باز کاملاً بدون تنش باشد.

 

آب‌بندی شافت O-ring چندتایی هرگونه تعامل بین محیط فرآیند و ساقه/شفت را از بین می‌برد و از آب‌بندی طولانی‌مدت و بدون نیاز به نگهداری اطمینان می‌دهد. علاوه بر این، اجزای کوچکتر و رایج تر مانند بوشینگ ها، یاتاقان ها و اتصال دهنده ها وجود دارند که اکثر ساختارهای دیگر شیرها را تشکیل می دهند.

عملکرد شیر پروانه ای

با تنظیم جریان، یک دریچه پروانه ای رسانه را شروع، کند یا متوقف می کند. دیسک 90 درجه می چرخد ​​و برای استفاده با هر برنامه سازگار با گشتاور کم باز و بسته می شود. به طور کلی شیرهای پروانه ای به دلیل قیمت کمتر و وزن سبک تر نسبت به سایر انواع شیرها ترجیح داده می شوند.

 

Linquip طیف گسترده ای از شیرهای پروانه ای را برای توزیع کنندگان، کارشناسان و تجهیزات برای فروش ارائه می دهد.

 

استفاده از شیرهای پروانه ای

شیر پروانه ای در کاربردهایی با فضای محدود استفاده می شود. شیرهای پروانه ای، برخلاف شیرهای دروازه ای، می توانند برای کنترل جریان و همچنین موقعیت های کاملا باز و کاملا بسته استفاده شوند. در مقایسه با شیر دروازه ای، شیر پروانه ای افت فشار کمی دارد.

 

کاربردهای رایج شیرهای پروانه ای

شیر پروانه ای برای قطع جریان محصول (جامد، مایع، گاز) در برخی صنایع از جمله:

 

صنعت داروسازی

صنایع شیمیایی

صنایع غذایی

صنعت نفت.

دستورالعمل‌های CGMP (روش‌های تولید خوب فعلی) معمولاً هنگام تولید شیرهای مورد استفاده در این صنایع دنبال می‌شوند. شیرهای پروانه ای به دلیل هزینه کم و سهولت در نصب، جایگزین شیرهای توپی در بسیاری از صنایع به ویژه نفت شده اند، اما نمی توان آنها را برای تمیز کردن "خوک" کرد.

مزایای شیرهای پروانه ای

شیرهای پروانه ای ممکن است چندین مزیت را نسبت به انواع دیگر دریچه ها داشته باشند:

 

سبک و جمع و جور: شیرهای پروانه ای به دلیل طراحی فشرده و ابعاد رو به رو کوچک، فضای نصب بسیار کمتری دارند و هزینه های نصب کمتری مانند نیروی کار، تجهیزات و لوله کشی دارند.

نیازهای تعمیر و نگهداری کم: طراحی ساده و اقتصادی با قطعات متحرک کمتر و در نتیجه نقاط سایش کمتر منجر به کاهش قابل توجه نیازهای تعمیر و نگهداری می شود.

عمل سریع: هنگامی که دسته یا اکچویتور برقی 90 درجه چرخانده می شود، بسته شدن یا باز شدن کامل شیر فراهم می شود. به طور معمول، شیرهای پروانه ای بزرگ به یک جعبه دنده به عنوان بخشی از مکانیزم فعال سازی نیاز دارند که گشتاور عملیاتی را کاهش می دهد و عملکرد سوپاپ را ساده می کند اما سرعت را قربانی می کند.

کم هزینه: از آنجایی که شیرهای پروانه ای از نظر طراحی بسیار ساده هستند، به مواد کمتری نیاز دارند، ساخت آنها ساده تر است و اغلب مقرون به صرفه تر از سایر شیرها هستند. صرفه جویی در هزینه در درجه اول با شیرهای بزرگتر حاصل می شود.

تطبیق پذیری: شیرهای پروانه ای را می توان در کاربردهای مختلف از جمله تاسیسات زیرزمینی استفاده کرد.

سوالات متداول در مورد شیر پروانه ای

شیرهای پروانه ای چگونه کار می کنند؟

شیرهای پروانه ای از خانواده شیرهایی هستند که به شیرهای یک چهارم چرخشی معروف هستند. با چرخاندن دیسک، دریچه بسته می شود تا تمام راه های عبور مسدود شود. دیسک شیر با باز شدن کامل یک چهارم دور چرخانده می شود تا سیال تقریباً بدون محدودیت از آن عبور کند.

 

شیرهای پروانه ای برای چه مواردی استفاده می شوند؟

کاربرد شیرهای پروانه ای به ویژه برای جابجایی حجم زیادی از سیال، مانند سیستم های توزیع آب (ایستگاه های پمپ و جمع آوری و انتقال آب) و تصفیه خانه های آب (آب دریا یا آب خام) مناسب است.


برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:

86031739-86047201-09128446731

 

acturator...
ما را در سایت acturator دنبال می کنید

برچسب : شیرپروانه ای , شیرتوپی , شیردوار, نویسنده : علی حیدری acturator بازدید : 145 تاريخ : دوشنبه 21 شهريور 1401 ساعت: 14:40

دریچه پروانه ای برای جداسازی یا تنظیم جریان سیال استفاده می شود. می توان از آن برای طیف گسترده ای از کاربردها مانند تامین آب، تصفیه فاضلاب و حفاظت در برابر آتش، برای صنایع شیمیایی و سوخت و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.

اصل کار شیر پروانه ای

این بر اساس اصل خاموش کردن سریع است. دیسک شیر در مرکز لوله قرار می گیرد که به یک میله اجازه می دهد تا از طریق آن به یک اکچویتور برقی در سمت بیرونی شیر برود. دیسک موازی یا عمود بر جریان باقی می ماند. افت فشار توسط دیسک بر جریان جریان حتی در حالت باز ایجاد می شود.

هنگامی که دیسک یک چهارم دور چرخانده می شود باز یا بسته می شود و از این رو به عنوان شیر یک چهارم چرخشی نیز شناخته می شود. یک دیسک فلزی روی میله وجود دارد و هنگامی که شیر بسته می شود با یک ربع چرخش راه عبور را مسدود می کند. این دیسک فلزی به پروانه معروف است. این مهمترین جزء شیر است.

طبقه بندی شیر پروانه ای

شیرهای پروانه ای از نوع شیرهایی هستند که سریعاً باز می شوند که برای متوقف کردن، تنظیم و شروع جریان سیال استفاده می شوند. یک اکچویتور برقی نوع گیربکس با سوپاپ های پروانه ای بزرگ وصل شده و یک چرخ دستی از طریق یک گیربکس به ساقه سوپاپ متصل می شود. شیر پروانه ای به چهار نوع طبقه بندی می شود.

دریچه های پروانه ای مرکزی: شیرهای پروانه ای مرکزی به عنوان شیرهای با صندلی نرم نیز شناخته می شوند. آنها برای کاربردهای کم فشار و غیر بحرانی در شیرهای دروازه ای و توپی استفاده می شوند. آنها بسیار مقرون به صرفه هستند و به راحتی نصب می شوند. شیرهای پروانه ای مرکزی نیز بسیار سبک وزن هستند.

دریچه پروانه ای موتوری: شیرهای پروانه ای موتوری برای کنترل رسانه های جریان یافته از طریق خطوط لوله سیستم استفاده می شوند. با تغییر موقعیت یک دیسک گرد در یک خط لوله، شروع به کار می کند. آنها در اندازه های مختلف موجود هستند و می توانند با هر نوع مشخصاتی مطابقت داشته باشند.

شیرهای پروانه ای پیش عایق شده: شیرهای پروانه ای پیش عایق شده از هزینه و همچنین نیروی انسانی برای عایق کاری شیر پس از نصب جلوگیری می کنند. آنها از مواد بسیار مرغوب تشکیل شده اند. آنها طراحی بسیار ساده ای دارند و دوام را افزایش می دهند. شیرهای پیش عایق عمر طولانی دارند و در برابر ترک خوردگی مقاوم هستند.

شیر پروانه ای نوع ویفری: شیر پروانه ای نوع ویفری به راحتی در سیستم نصب می شود اما به عنوان شیر ایزوله کار نمی کند. بین فلنج های لوله قرار می گیرد و پیچ های فلنج بدنه شیر را احاطه می کنند.

طراحی شیرهای پروانه ای

شیر پروانه ای در دو طرح مرکزی و غیرعادی می باشد. تنها تفاوت این دو طرح در این است که میل دریچه پروانه ای مرکزی در مرکز دیسک و دیسک در مرکز سوراخ قرار می گیرد. در حالی که در دریچه های پروانه ای غیرعادی، می توان بیش از یک ساقه از مرکز قرار گرفته باشد.

SKG Pneumatics INC یک راه حل یک مرحله ای برای انواع محصولات صنعتی است. اگر مایل به خرید هر نوع شیرآلاتی برای مصارف صنعتی و خانگی هستید، این مکان برای شما مناسب است. SKG Pneumatics INC یکی از تامین کنندگان برجسته تجهیزات صنعتی مانند شیرهای پروانه ای، شیرهای توپی موتوری و بسیاری دیگر است.


برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:

86031739-86047201-09128446731

 

acturator...
ما را در سایت acturator دنبال می کنید

برچسب : شیرپروانه ای , شیر هاول دوگانه, نویسنده : علی حیدری acturator بازدید : 123 تاريخ : سه شنبه 15 شهريور 1401 ساعت: 13:32

تفاوت بین دو فشار مستقیماً تعیین می شود و روی گیج فشار دیفرانسیل نشان داده می شود. در اینجا دوباره تمام عناصر اندازه گیری شناخته شده از فشارسنج های بیش از حد و اصول اندازه گیری را می توان اعمال کرد.

 

دو محفظه متوسط ​​مهر و موم شده به ترتیب توسط عنصر اندازه گیری یا عناصر اندازه گیری از هم جدا می شوند. اگر هر دو فشار کاری یکسان باشند، عنصر اندازه‌گیری نمی‌تواند حرکتی انجام دهد و هیچ فشاری نشان داده نمی‌شود. فشار تفاضلی فقط زمانی داده می شود که یکی از فشارها بیشتر یا کمتر باشد.

فشارهای دیفرانسیل پایین را می توان به طور مستقیم در مورد فشارهای استاتیکی بالا اندازه گیری کرد. قابلیت اضافه بار بسیار بالا با عناصر دیافراگمی به دست می آید. فشار استاتیک مجاز و قابلیت اضافه بار در سمت L و H باید رعایت شود. انتقال حرکت عنصر اندازه گیری و نشانگر فشار مانند گیج های فشار بیش از حد توصیف شده در اکثر موارد است.

 

محدوده فشار بین 0 تا 16 میلی بار و 0 تا 25 بار در کلاس دقت 0.6 تا 2.5 است.

 

زمینه های کاربرد:

 

تکنولوژی فیلتر (پایش آلودگی فیلتر)

اندازه گیری سطح پر کردن (در ظروف در بسته)

اندازه گیری جریان (افت فشار)



برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:

86031739-86047201-09128446731

 

acturator...
ما را در سایت acturator دنبال می کنید

برچسب : گیج فشار , گیج فشار دیفرانسیل , اختلاف فشار, نویسنده : علی حیدری acturator بازدید : 129 تاريخ : يکشنبه 13 شهريور 1401 ساعت: 17:19

اکچویتور برقی الکتریکی وسیله ای مکانیکی است که برای تبدیل الکتریسیته به انرژی جنبشی در یک حرکت خطی یا چرخشی استفاده می شود. این دمپر یا شیر را به منظور افزایش کارایی و پیچیدگی فرآیند به طور خودکار انجام می دهد. طراحی‌های اکچویتور برقی‌های الکتریکی بر اساس وظایف خاصی است که در فرآیندهایی که برای آنها در نظر گرفته شده انجام می‌دهند، و می‌توانند از نظر ابعاد و اندازه متفاوت باشند.

 

در حال حاضر کاربردهای بیشتری برای اکچویتور برقی‌های الکتریکی به دلیل حرکت به سمت تمرکززدایی گسترده که در فناوری اتوماسیون رخ می‌دهد، وجود دارد. کنترل‌کننده‌های فرآیند جدید اکنون می‌توانند بر روی اکچویتور برقی‌های الکتریکی نسل آخر مجهز شوند، که رعایت استانداردهای اتوماسیون اخیراً به‌روز شده را آسان‌تر می‌کند. به لطف قابلیت‌های ایمن که کنترل کاربر بر فرآیند را حتی در صورت قطع برق حفظ می‌کند، استفاده از اکچویتور برقی‌های الکتریکی اکنون ایمن‌تر از همیشه است.

 

اجزای اصلی یک اکچویتور برقی الکتریکی

موتور یک اکچویتور برقی الکتریکی می تواند با هر ولتاژی کار کند و در بسیاری از صنایع مختلف استفاده می شود. رایج ترین ولتاژهای مورد استفاده در موتورهای تک فاز می باشد

 

· 115 VAC

 

· 24 VAC

 

· 12 VDC

 

· 24 VDC

 

· 208 VAC

 

· 230 VAC

 

علاوه بر این گزینه ها، موتورهای سه فاز از ولتاژهای 230 VAC و 460 VAC نیز استفاده می کنند.

 

یک ترمز اکچویتور برقی در بالای موتور نصب شده است. این وظیفه متوقف کردن رسانه از باز کردن فشار سوپاپ در زمانی که باید بسته شود با قفل کردن روتور موتور در موقعیت زمانی که استفاده نمی شود، است.

 

خازن استارت موتور سومین جزء اصلی یک اکچویتور برقی الکتریکی با موتور AC است. این به موتور قدرت کافی برای راه اندازی می دهد. اکچویتور برقی های الکتریکی با موتورهای DC نیازی به خازن ندارند.

 

آخرین جزء حیاتی یک اکچویتور برقی الکتریکی، دو سوئیچ محدود حرکتی تک قطبی، دو پرتابی (SPDT) است. یکی برای موقعیت بسته و دیگری برای موقعیت باز. این کلیدها تعداد کافی کنتاکت های الکتریکی را در موقعیت های فوری، بسته و باز فراهم می کنند.

کاربردها: اکچویتور برقی های الکتریکی در کجا استفاده می شوند؟

اکچویتور برقی های الکتریکی در تعدادی از صنایع ظاهر می شوند. به طور معمول، آنها در کاربردهای صنعتی مرتبط با تولید شیرها، پمپ ها و موتورها استفاده می شوند. آنها معمولاً شیرهای صنعتی را خودکار می کنند و بسیاری از انواع کارخانه های فرآیند فنی از آنها استفاده می کنند، از جمله:

 

· نیروگاه های نفت و گاز بالادست، میان دست و پایین دست

 

· تصفیه خانه های فاضلاب

 

· نیروگاه ها

 

· گیاهان خوراکی و آشامیدنی

 

· گیاهان زراعی و کشاورزی

 

· گیاهان خمیر و کاغذ

پرسش ها و پاسخ های متداول

 

یک اکچویتور برقی الکتریکی دو حالته AC چگونه سیم کشی می شود؟

نوار ترمینال سیم ها را با چندین پین به هم وصل می کند. پین 1 تقریبا همیشه خط خنثی است. پین های 2 و 3 خط داغ برای موقعیت های بسته و باز هستند. یک رله، مانند یک کلید کنترل، خط داغ را تقسیم می کند.

 

آیا اکچویتور برقی در حالت بسته یا باز ارسال می شود؟

در حالی که استاندارد ما ارسال در موقعیت بسته است، در صورت درخواست می توانیم در موقعیت باز ارسال کنیم. علاوه بر این، استاندارد کالیبراسیون دو حالته ما 0-90 درجه است، اما می‌توانیم مسیر را تا 270 درجه تنظیم کنیم.

 

اگر دریچه بسته یا کامل باز نشود چه؟

شل کردن پیچ تنظیم و چرخاندن بادامک ها به راست یا چپ در موقعیت مورد نظر به شما امکان می دهد تا بادامک ها را تنظیم کنید. هدف این است که اکچویتور برقی کمی بیشتر بچرخد تا دریچه کاملا باز یا بسته شود. نصاب ها و تکنسین های تعمیر و نگهداری این عمل را در هر دو حالت بسته و باز تکرار می کنند تا زمانی که راضی شوند.

 

آیا نیاز به اعمال توان ثابت به یک اکچویتور برقی الکتریکی دارید؟

پین های 1 و 2 یا پایه های 1 و 3 همیشه پاور خواهند داشت. کلیدهای لیمیت هنگامی که اکچویتور برقی به موقعیت لازم دست یافت، خواه بسته یا باز، برق موتور را قطع می کند.

 

آیا واقعاً به خازن استارت و ترمز در اکچویتور برقی الکتریکی نیاز دارید؟

در یک اکچویتور برقی الکتریکی ولتاژ AC، شما همیشه به یک خازن استارت موتور نیاز دارید تا به موتور قدرت کافی برای راه اندازی بدهد. در حالت بسته، ترمز فعال موتور را در جای خود نگه می دارد. بدون ترمز نصب شده، به خصوص در شیرهای پروانه ای و دمپر، این خطر وجود دارد که نیروی رسانه ای درون لوله ها، شیر را فشار داده و کمی آن را باز کند. اکچویتور برقی شیر باز را تشخیص می دهد و اطمینان حاصل می کند که به حالت کاملا بسته می چرخد. این عمل بارها و بارها تکرار می شود زیرا رسانه به طور مداوم دریچه را باز می کند. در نهایت این نوسان به موتور و اکچویتور برقی آسیب می رساند

اکچویتور برقی های الکتریکی با کیفیت از Indelac Controls

اکچویتور برقی های الکتریکی، الکتریسیته را به انرژی جنبشی یا در یک حرکت چرخشی یا یک جهت خطی تبدیل می کنند. آنها عملکردهای دستی شیر را برای بهبود کارایی خودکار می کنند و بخش مهمی از بسیاری از کاربردها در چندین صنعت هستند.

 

در اینجا در Indelac Controls، ما به ارائه خدمات عالی و به موقع برای مشتریان خود اختصاص یافته ایم. ما در طول هر مرحله از فرآیند تولید از ماشین آلات پیشرفته استفاده می کنیم تا از بالاترین کیفیت محصولات اطمینان حاصل کنیم.

 

ما اکچویتور برقی های الکتریکی یک چهارم چرخشی و فنری و همچنین اکچویتور برقی های پشتیبان باتری داخلی را ارائه می دهیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد اکچویتور برقی های الکتریکی، کتاب الکترونیکی جدید ما در مورد اکچویتور برقی های الکتریکی را دانلود کنید.



برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:

86031739-86047201-09128446731

acturator...
ما را در سایت acturator دنبال می کنید

برچسب : اکچویتور , اکچویتور برقی, نویسنده : علی حیدری acturator بازدید : 117 تاريخ : شنبه 12 شهريور 1401 ساعت: 14:32

ترانسمیتر فشار یک دستگاه مکانیکی است که نیروی انبساط نمونه مایع یا گاز را به خروجی الکتریکی تبدیل می کند. این دستگاه با استفاده از مبدل فشار را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند. این نوع سنسور که به عنوان مبدل فشار نیز شناخته می شود، معمولاً از یک سطح حساس به فشار ساخته شده از فولاد، سیلیکون یا مواد دیگر بسته به ترکیب آنالیت تشکیل شده است. در پشت این سطوح، قطعات الکترونیکی قرار دارند که قادر به تبدیل نیروی اعمال شده به سنسور فشار توسط نمونه به سیگنال الکتریکی هستند.

nفشار معمولاً بر حسب نیرو در واحد سطح اندازه گیری می شود و به عنوان مقدار مورد نیاز برای توقف انبساط مایع، گاز یا بخار بیان می شود. واحدهای مشتق شده مختلفی برای تعیین کمیت فشار استفاده می شود، از جمله

 

به عنوان نسبت/رابطه پاسکال (Pa) یا نیوتن منفرد در هر متر مربع (1 N/m2).

ارزش پوند در هر اینچ مربع (psi).

 

محیط های حساس به فشار مانند صنایع گاز، پتروشیمی، آزمایشگاه و داروسازی اغلب به ترانسمیترهای فشار برای نظارت بر نیروهای وارد بر مایعات و گازها در مقادیر Pa یا psi نیاز دارند. این امر مستلزم ادغام دقیق ترانسمیترهای فشار در دستگاه‌های تبدیل سریع الکتریکی برای اطمینان از نتایج دقیق و تحویل در زمان واقعی است.

اندازه گیری فشار

ترانسمیتر های فشار می توانند فشارهای مطلق، گیج یا دیفرانسیل را اندازه گیری کنند.

 

فشار مطلق

فشار مطلق خلاء کاملی است که 0 psi در نظر گرفته می شود! فشار خلاء را 0 psi (a) می نامیم. فشار اتمسفر معمولاً 14.7 psi (a) است.

 

فشار سنج

رایج ترین اندازه گیری فشار، فشار گیج است که فشار کل منهای فشار اتمسفر است.

فشار اتمسفر 0 psi (گرم) است.

 

فشار دیفرانسیل

فشار دیفرانسیل اختلاف فشار (یا فشار دیفرانسیل) است. فشار نیروی توزیع شده ای که به صورت عمودی بر روی یک واحد عمل می کند.

 

 

به عنوان نسبت/رابطه پاسکال (Pa) یا نیوتن منفرد در هر متر مربع (1 N/m2).

ارزش پوند در هر اینچ مربع (psi).

 

محیط های حساس به فشار مانند صنایع گاز، پتروشیمی، آزمایشگاه و داروسازی اغلب به ترانسمیترهای فشار برای نظارت بر نیروهای وارد بر مایعات و گازها در مقادیر Pa یا psi نیاز دارند. این امر مستلزم ادغام دقیق ترانسمیترهای فشار در دستگاه‌های تبدیل سریع الکتریکی برای اطمینان از نتایج دقیق و تحویل در زمان واقعی است.

تفاوت بین سنسور فشار، مبدل فشار و ترانسمیتر فشار

تعاریف کلی سنسور فشار معمولاً یک سیگنال خروجی میلی ولت است، یک مبدل دارای یک خروجی ولتاژ تقویت شده است و یک ترانسمیتر سیگنال خروجی 4-20 میلی آمپر را ارائه می دهد.

 

قبل از ترانسمیتر فشار از مبدل فشار استفاده کنید. یک مبدل فشار یک شکل از انرژی را به شکل دیگری از انرژی بازنویسی می کند. برای مثال، فرض کنید یک مبدل فشار، درجه سانتیگراد را به انرژی آنالوگ (mV) تبدیل می کند.

 

از طرف دیگر، یک ترانسمیتر فشار، سیگنال الکتریکی ارائه شده توسط سنسور را روی سیگنال الکتریکی بزرگتر بازنویسی می کند. به عنوان مثال، میلی ولت (mV) از سنسور توسط ترانسمیتر تبدیل شده و به عنوان یک ولتاژ یا mA ارسال می شود. به طور معمول، این سیگنال الکتریکی مهمتر بین 1-5 ولت یا 4-20 میلی آمپر قرار دارد. ترانسمیتر ها خروجی فرآیند، فرآیند مایع یا گاز شما را به کامپیوتر شما ارسال می کنند.

ترانسمیتر فشار چگونه کار می کند؟

اگرچه انواع مختلفی از ترانسمیترهای فشار وجود دارد، اما تقریباً به یک روش کار می کنند. ترانسمیتر های فشار با اندازه گیری فشار و تبدیل آن به سیگنال الکتریکی آنالوگ کار می کنند. به طور کلی ترانسمیترهای فشار از سه جزء اصلی تشکیل شده اند:

 

سنسور فشار

مدار اندازه گیری

اتصال فرآیند

نصب یک سیستم اندازه گیری ترانسمیتر فشار شامل سه جزء است:

 

لوله هدایت فشار

دیافراگم اندازه گیری مرکزی

دیافراگم ایزوله (با روغن سیلیکون)

در حین کار ترانسمیتر فشار، فشار محیط به دیافراگم اندازه گیری مرکزی منتقل می شود و در آنجا اندازه گیری می شود. اختلاف فشار باعث تغییر شکل ورق بین این قطعات می شود. هنگامی که این تغییر شکل اندازه گیری می شود، می توان مقدار اختلاف فشار را اندازه گیری کرد. این اختلاف فشار اندازه گیری شده به یک نماد الکترونیکی آنالوگ تبدیل می شود که اکنون قابل تشخیص است.

 

هدف از ترانسمیتر فشار

ترانسمیترهای فشار معمولاً در طیف وسیعی از کاربردهای صنعتی استفاده می شوند. حفاری دریایی و اکتشاف نفت معمولاً از مبدل های فشار برای اندازه گیری تفاوت مقادیر بین داخل و خارج تجهیزات حساس به فشار استفاده می کنند. پارامترهای مختلف باید حفظ شود تا اطمینان حاصل شود که فرآیند حفاری و جمع آوری مطابق با استانداردهای اخلاقی و کارآمد انجام می شود. این امر در مورد تاسیسات پتروشیمی، گاز و شیمیایی خشکی نیز صادق است. در نتیجه هزینه های نگهداری را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. ترانسمیتر های فشار برای طیف وسیعی از موقعیت ها مناسب هستند، زیرا می توانند به سیستم های دیگر مانند مدارهای الکتریکی متصل شوند.

 

بسیاری از صنایع از تجهیزات حمل و نقل و ذخیره سازی حساس به فشار برای حفظ شرایط مطلوب محصول استفاده می کنند که باید به دقت نظارت شود تا از تحویل ایمن و کاربرد نهایی اطمینان حاصل شود. آزمایشگاه ها همچنین از مبدل های فشار برای اندازه گیری فشار نسبی یک محفظه خلاء به اتمسفر استفاده می کنند که از طیف وسیعی از تحقیقات در حال ظهور پشتیبانی می کند.

 

علاوه بر این، ترانسمیترهای فشار به طور گسترده در بخش دریایی استفاده می شوند. در صنعت دریایی، همه چیز حول محور مسئولیت پذیری و کارایی می چرخد. یک مدل محبوب در این زمینه ترانسمیتر فشار PCM300T است که بسیار فشرده و بادوام است. در صنعت دریایی، ترانسمیتر اطلاعاتی در مورد فرآیند مایع یا گاز به کابین یا پل برای اهداف نظارتی ارائه می دهد.

چگونه یک ترانسمیتر فشار را کالیبره کنیم؟

برای تعیین اینکه آیا سیم کشی صحیح است، ترانسمیتر دارای خروجی جریان (دو سیم)، ولتاژ (سه سیم) است.

تنظیم خاص: تصحیح نقطه صفر کالیبراسیون تحت فشار ترانسمیتر B، مقدار وزن کالیبراسیون واقعی / مقدار نمایش = تصحیح مقیاس کامل FC (0-1.5)

فشار منظم و بازگشت به صفر خطی بودن و تکرارپذیری سنسور را برای تعیین پایداری سنسور بررسی کنید.


برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:

86031739-86047201-09128446731

acturator...
ما را در سایت acturator دنبال می کنید

برچسب : ترانسمیتر , دیفرانسیل, نویسنده : علی حیدری acturator بازدید : 187 تاريخ : چهارشنبه 9 شهريور 1401 ساعت: 13:15

روتامتر یک دستگاه دبی سنج است که دبی حجمی یک گاز یا سیال را اندازه گیری می کند. از یک لوله مخروطی با یک شناور داخلی متحرک تشکیل شده است. گاهی اوقات به عنوان جریان سنج مکانیکی، فلومتر گرانشی یا فلومتر منطقه متغیر شناخته می شود. اصطلاح گرانش به این واقعیت مربوط می شود که روتامتر باید به صورت عمودی نصب شود، زیرا نرخ جریان از موقعیت شناور در لوله مخروطی خوانده می شود، که توسط تعادل نیروهای زیر شناور ناشی از گرانش تعیین می شود.

 

لوله اندازه گیری با مخروطی کوچکتر در پایین شروع می شود و با درجه بندی مقیاس روی لوله به سمت بالا گسترش می یابد. بدون جریان، شناور در پایین لوله قرار می گیرد، با افزایش جریان سیال، شناور شروع به بالا رفتن می کند تا زمانی که تعادل با نیروهای ویسکوز و گرانش حفظ شود.

 

کالیبراسیون: کالیبراسیون روتامتر برای یک گاز یا سیال معین در مجموعه ای از شرایط انجام می شود. این شرایط معمولاً در کنار فلومتر به همراه محدوده جریان و واحدهای اندازه گیری نوشته می شود. هنگام استفاده از روتامترها، همیشه توصیه می‌شود که قرائت‌های لوله جریان را با هرگونه تغییر در شرایط جریان اصلاح کنید. سازندگان اغلب اصلاحات لازم برای کنتورهای خود را به تفصیل شرح می دهند، اما این بازتاب واقعی را در تولیدات مختلف نشان نمی دهد. کالیبراسیون چرخش سنج های جریان هوا را می توان مطابق با استاندارد ISO 17025، معتبر UKAS و استاندارد قابل ردیابی مطابق با استانداردهای ملی در آزمایشگاه YCL تکمیل کرد.

 

چه چیزی می تواند بر دقت یک چرخش سنج تأثیر بگذارد: از آنجایی که روتامترها فقط برای یک شرایط جریان واحد طراحی شده اند، بسیاری از موقعیت ها می توانند منجر به خطاهای اضافی در اندازه گیری جریان هنگام استفاده از روتامتر شوند، مانند تغییرات دما، فشار، رطوبت، ویسکوزیته، گاز یا سیال. انواع، لرزش، عدم تراز نصب، کثیفی، آسیب شناور، ضربان، ناپایداری با شناور و شرایط مرجع نامشخص. دقت معمولی یک روتامتر بین 1 تا 10 درصد FSD متغیر است و اغلب آنها فقط دارای یک نسبت چرخش محدود 10:1 هستند.

 

با این وجود، روتامترها دستگاه‌های ساده و کم‌هزینه‌ای هستند که می‌توانند راه‌حل‌های اندازه‌گیری جریان بسیار خوبی را برای بسیاری از کاربردها ارائه دهند.


برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:

86031739-86047201-09128446731

acturator...
ما را در سایت acturator دنبال می کنید

برچسب : رونامتر , فلومتر, نویسنده : علی حیدری acturator بازدید : 189 تاريخ : سه شنبه 8 شهريور 1401 ساعت: 16:56

دلیل اینکه موقعیت ساقه شیر کنترل پنوماتیک به طور خطی با مقدار فشار هوای اعمال شده به اکچویتور برقی مطابقت دارد این است که فنرهای مکانیکی از قانون هوک پیروی می کنند، جایی که مقدار حرکت فنر (x) مستقیماً با نیروی اعمال شده متناسب است (F = kx). ).

 

یک اکچویتور برقی پنوماتیک نیرویی را به عنوان تابعی از فشار هوا و ناحیه پیستون/دیافراگم (F = PA) اعمال می کند و فنر به نوبه خود فشرده یا کشیده می شود تا نیروی واکنشی برابر و مخالف ایجاد کند. نتیجه نهایی این است که فشار اکچویتور برقی به صورت خطی به حرکت ساقه سوپاپ تبدیل می شود (x = PA/k).

 

این رابطه خطی و قابل تکرار بین فشار سیگنال پنوماتیک و موقعیت میل سوپاپ اگر و تنها در صورتی صادق است که دیافراگم/پیستون و فنر تنها نیروهای وارد بر میل سوپاپ باشند. اگر نیروی دیگری بر این مکانیسم وارد شود، رابطه بین فشار سیگنال و موقعیت میل سوپاپ دیگر ایده آل نخواهد بود.

 

متأسفانه، علاوه بر نیروی اکچویتور برقی و نیروی واکنش فنر، نیروهای دیگری نیز بر روی میل سوپاپ اثر می‌گذارند.

اصطکاک ناشی از بسته بندی ساقه یکی از این نیروها است و نیروی واکنشی در پلاگ سوپاپ ناشی از فشار تفاضلی در سراسر ناحیه دوشاخه نیروی دیگری است (یادداشت 1). این نیروها برای قرار دادن مجدد میل سوپاپ توطئه می کنند تا حرکت ساقه دقیقاً با فشار سیال فعال ارتباط نداشته باشد.

 

نکته 1: یکی از راه‌های به حداقل رساندن نیروهای دینامیکی بر روی دوشاخه شیر گلوب، استفاده از طرح پلاگین دو پورت یا استفاده از دوشاخه متعادل بر روی شیر گلوب هدایت‌شده با قفس است. با این حال، یک نقطه ضعف برای هر دو طرح پلاگین سوپاپ، دشواری بیشتر در دستیابی به قطع کردن شدید است.

 

یک راه حل رایج برای این معضل اضافه کردن یک موقعیت دهنده به مجموعه شیر کنترل است.

موقعیت دهنده های شیر کنترل

پوزیشنر یک دستگاه کنترل حرکت است که برای مقایسه فعال موقعیت ساقه در برابر سیگنال کنترل، تنظیم فشار به دیافراگم یا پیستون اکچویتور برقی تا رسیدن به موقعیت صحیح ساقه طراحی شده است:

پوزیشنرها اساساً به عنوان سیستم های کنترل در درون خود عمل می کنند (یادداشت 2): موقعیت ساقه سوپاپ، متغیر فرآیند (PV)، سیگنال فرمان به موقعیت دهنده، نقطه تنظیم (SP) و سیگنال موقعیت دهنده به اکچویتور برقی سوپاپ، متغیر دستکاری شده است. (MV) یا خروجی.

 

بنابراین، هنگامی که یک کنترل کننده فرآیند یک سیگنال فرمان را به یک شیر مجهز به پوزیشنر می فرستد، پوزیشنر سیگنال فرمان را دریافت می کند و فشار هوا را به همان اندازه یا کمتر به اکچویتور برقی اعمال می کند تا به موقعیت پایه دلخواه برسد.

 

بنابراین، پوزیشن‌گر با هر نیروی دیگری که بر روی میل سوپاپ وارد می‌شود «مبارزه» می‌کند تا بر اساس سیگنال فرمان به موقعیت دقیق و دقیق میل دست یابد. یک موقعیت‌ساز که به درستی کار می‌کند، اطمینان می‌دهد که شیر کنترل «خوب رفتار می‌کند» و از سیگنال فرمان اطاعت می‌کند.

 

نکته 2: اصطلاح فنی برای این نوع سیستم کنترل آبشاری است که در آن خروجی یک کنترل کننده به نقطه تنظیم برای یک کنترل کننده دیگر تبدیل می شود.

 

در مورد پوزیشنر سوپاپ، پوزیشنر یک نقطه تنظیم موقعیت ساقه سوپاپ را از کنترل کننده فرآیند اصلی دریافت می کند. می توان گفت که کنترل کننده فرآیند اصلی در این مورد، کنترل کننده اصلی یا اصلی است، در حالی که موقعیت دهنده سوپاپ، کنترل کننده ثانویه یا slave است.

                     عکس زیر یک پوزیشنر پنوماتیک فیشر مدل 3582 را نشان می دهد که بر روی یک شیر کنترل نصب شده است. پوزیشنر جعبه خاکستری رنگ با سه فشارسنج در سمت راست آن است:

در سمت چپ این پوزیشنر ممکن است بخشی از مکانیسم بازخورد دیده شود: یک بست فلزی که به رابط میل سوپاپ پیچ شده است، و به بازویی که از سمت پوزیشنر خارج می شود متصل می شود.

 

هر موقعیت‌دهنده شیر کنترلی باید به وسیله‌ای مجهز باشد تا موقعیت میل سوپاپ را حس کند، در غیر این صورت موقعیت‌گیر نمی‌تواند موقعیت میل سوپاپ را با سیگنال فرمان مقایسه کند.

پوزیشنر مدرن تری در عکس بعدی، Fisher DVC6000 ظاهر می شود (دوباره جعبه خاکستری رنگ با فشار سنج در سمت راست آن):

مانند پوزیشنر 3582 مدل قدیمی، این مدل DVC6000 از یک اتصال بازخورد در سمت چپ برای تشخیص موقعیت میل سوپاپ استفاده می کند. حتی مدل جدیدتر DVC6200 از سنسور اثر هال مغناطیسی برای تشخیص موقعیت آهنربای پیچ شده به میل سوپاپ استفاده می کند.

 

این طراحی بازخورد موقعیت غیرمکانیکی واکنش، سایش، تداخل و سایر مشکلات احتمالی مرتبط با پیوندهای مکانیکی را حذف می‌کند. بازخورد بهتر برای موقعیت بهتر سوپاپ ضروری است.

 

موقعیت‌دهنده‌های شیر کنترل معمولاً به‌گونه‌ای ساخته می‌شوند که نرخ جریان هوای بالایی را منبع و تخلیه کنند، به طوری که موقعیت‌دهنده عملکرد تقویت‌کننده حجم را نیز انجام می‌دهد (یادداشت 3).

 

بنابراین، یک پوزیشنر نه تنها موقعیت دقیق‌تر میل سوپاپ را تضمین می‌کند، بلکه سرعت ساقه سریع‌تر (و تأخیرهای زمانی کوتاه‌تر) را نسبت به زمانی که اکچویتور برقی شیر مستقیماً توسط مبدل I/P "تغذیه می‌شود" را تضمین می‌کند.

 

نکته 3: این بدان معنا نیست که پوزیشنرهای سوپاپ نیازی به تقویت‌کننده‌های حجم خارجی ندارند، فقط ظرفیت جریان هوای فعال یک پوزیشنر معمولی بسیار بیشتر از ظرفیت جریان هوای یک مبدل I/P معمولی است.

مزیت دیگر افزودن پوزیشنر به شیر کنترلی که به صورت پنوماتیکی فعال می شود، نشیمنگاه برتر سوپاپ (خاموش محکم) است. این مزیت در بررسی اول آشکار نیست، و بنابراین توضیحی لازم است.

 

اول، باید درک کرد که تماس صرف بین دوشاخه و نشیمنگاه در یک دریچه ساقه کشویی برای اطمینان از بسته شدن محکم کافی نیست. در عوض، دوشاخه باید به شدت روی صندلی فشار داده شود تا به طور کامل تمام جریان از طریق شیر بسته شود.

 

هرکسی که تا به حال دستگیره شیلنگ نشتی را سفت کرده باشد به طور مستقیم این اصل را درک کرده است: مقدار معینی از نیروی تماس بین دوشاخه و صندلی برای تغییر شکل جزئی و در نتیجه قالب گیری آن دو جزء به یک سیال کامل ضروری است. - تناسب تنگ اصطلاح فنی برای این نیاز مکانیکی بار صندلی است.

 

تصور کنید که یک شیر کنترلی با دیافراگم، ساقه کشویی و هوا به باز با محدوده 3 تا 15 PSI تنظیم می شود.

 

در فشار اعمالی اکچویتور برقی 3 PSI، دیافراگم نیروی کافی برای غلبه بر نیروی پیش بار فنر اکچویتور برقی ایجاد می کند، اما نیروی کافی برای جابجایی دوشاخه از روی صندلی وجود ندارد.

 

به عبارت دیگر، در فشار دیافراگم 3 PSI، دوشاخه صندلی را لمس می کند، اما با نیروی کم یا بدون نیروی برای ایجاد یک مهر و موم بسته محکم.

 

اگر این شیر کنترلی مستقیماً توسط یک مبدل I/P با محدوده کالیبره شده 3-15 PSI تغذیه شود، به این معنی است که شیر به سختی با مقدار سیگنال 0٪ (3 PSI) بسته می شود تا کاملاً خاموش شود.

 

برای اینکه به طور کامل دوشاخه سوپاپ را بر روی صندلی سوپاپ فشار دهید تا به یک مهر و موم محکم برسد، تمام فشار هوا باید از دیافراگم خارج شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ نیروی دیافراگمی مخالف فنر نیست. این امر با یک I/P با محدوده کالیبره شده 3-15 PSI غیرممک

حال تصور کنید که دقیقاً همان شیر مجهز به یک پوزیشنر، سیگنال 3-15 PSI را از I/P گرفته و از آن به عنوان یک فرمان (تنظیمی) برای موقعیت میل سوپاپ استفاده می کند و به همان اندازه یا کمتر فشاری را که لازم است به دیافراگم وارد می کند. به موقعیت ساقه دلخواه برسید.

 

کالیبراسیون مناسب موقعیت دهنده به گونه ای است که میل سوپاپ شروع به بلند شدن نمی کند تا زمانی که سیگنال کمی بالاتر از 0٪ باشد، به این معنی که در 0٪ (4 میلی آمپر) پوزیشنر سعی می کند شیر را به موقعیت ساقه کمی منفی وادار کند.

 

در تلاش برای دستیابی به این تقاضای غیرممکن، خروجی پوزیشنر کم اشباع می شود و هیچ فشاری به دیافراگم اکچویتور برقی وارد نمی کند و در نتیجه نیروی فنری کامل توسط دوشاخه بر روی صندلی اعمال می شود.

 

مقایسه این دو سناریو در اینجا نشان داده شده است:

در حالی که پوزیشنرها در اکچویتور برقی های سوپاپ مجهز به فنر مفید هستند، اما برای برخی از سبک های دیگر اکچویتور برقی ها کاملا ضروری هستند.

 

اکچویتور برقی پیستونی پنوماتیکی دوکاره زیر را که فنر ندارد در نظر بگیرید:

بدون فنری که نیروی بازدارنده ای برای بازگرداندن شیر به موقعیت «ایمن از خرابی» ایجاد می کند، هیچ رابطه ای با قانون هوک بین فشار هوا اعمال شده و موقعیت ساقه وجود ندارد. یک پوزیشنر باید به طور متناوب فشار هوا را به هر دو سطح پیستون اعمال کند تا میل سوپاپ را بالا و پایین کند.

 

اکچویتور برقی‌های شیر کنترل الکتریکی کلاس دیگری از طراحی اکچویتور برقی هستند که کاملاً به نوعی سیستم موقعیت‌دهنده نیاز دارند، زیرا یک موتور الکتریکی از موقعیت محور خود آگاه نیست تا بتواند دقیقاً یک شیر کنترل را حرکت دهد.

 

بنابراین، یک مدار موقعیت‌دهنده با استفاده از یک پتانسیومتر یا حسگر LVDT/RVDT برای تشخیص موقعیت میل سوپاپ و مجموعه‌ای از خروجی‌های ترانزیستور برای به حرکت درآوردن موتور لازم است تا یک اکچویتور برقی الکتریکی به سیگنال کنترل آنالوگ پاسخ دهد.


برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:

86031739-86047201-09128446731

 

acturator...
ما را در سایت acturator دنبال می کنید

برچسب : پوزیشنر , اکچویتور برقی , شیر کنترل, نویسنده : علی حیدری acturator بازدید : 126 تاريخ : دوشنبه 7 شهريور 1401 ساعت: 16:35

اصل کار اکچویتور برقی الکتریکی

اکچویتور برقی الکتریکی وسیله ای مکانیکی است که نیروی الکتریکی را با استفاده از یک موتور به گشتاور تبدیل می کند. برای حرکت چرخشی یا خطی استفاده می شود. و می توان آن را برنامه ریزی کرد (مانند کنترل PLC)، از طریق کنترل سیگنال (4-20mA، 1-5VDC، 0-10VDC) تا باز شدن دریچه اتوماتیک تر شود، راندمان تولید و راندمان کار بهبود یابد.

 

با توجه به افزایش تقاضا برای اتوماسیون و توسعه فناوری، تقاضا برای اکچویتور برقی های الکتریکی نیز بسیار بهبود یافته است، مانند عملکرد ایمنی. اکچویتور برقی های الکتریکی در حال حاضر دارای حفاظت بارگذاری بیش از حد هستند و هنگامی که ولتاژ از محدوده مورد نیاز فراتر رود یا گرمای بیش از حد غیرعادی رخ دهد، حفاظت بلافاصله فعال می شود تا از خرابی جلوگیری شود که می تواند باعث تعلیق پروژه و کاهش بهره وری شود. هنگامی که موتور خنک می شود، منبع تغذیه سوئیچینگ می تواند دوباره روشن شود و موتور دوباره کار کند.

اکچویتور برقی الکتریکی یک موتور دنده ای است که می تواند ولتاژهای مختلفی داشته باشد و جزء اصلی تولید کننده گشتاور است.

ولتاژی که معمولاً در موتورهای تک فاز استفاده می شود:

· 12V, 24V-DC

· 24 ولت، 110 ولت، 220 ولت-AC

ولتاژهای مورد استفاده در موتورهای سه فاز عبارتند از:

· 380 ولت AC

 

در حال حاضر، اکچویتور برقی الکتریکی به طور گسترده در بسیاری از زمینه ها استفاده می شود. آنها با شیرهای توپی یا شیر پروانه ای در طیف گسترده ای از کاربردها استفاده می شوند از جمله:

 

· تصفیه فاضلاب

· HAVC

· فرآوری مواد غذایی

· خمیر و کاغذ

· آبیاری

 

در COVNA، ما متعهد به ارائه خدمات با کیفیت و حرفه ای به مشتریان خود هستیم. فن آوری آلمانی، سیستم کیفیت ISO را دنبال کنید، اطمینان حاصل کنید که هر مرحله از فرآیند تولید بدون خطا است، محصولات با کیفیت بالا ارائه می دهد.


برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:

86031739-86047201-09128446731

 

acturator...
ما را در سایت acturator دنبال می کنید

برچسب : اکچویتور , اکچویتور برقی , محرک الکتریکی, نویسنده : علی حیدری acturator بازدید : 103 تاريخ : يکشنبه 6 شهريور 1401 ساعت: 17:22

فلومتر دستگاهی است که دبی سیال را اندازه گیری می کند. فلومترها ابزارهای اندازه گیری جریان هستند که برای اندازه گیری دبی خطی، غیرخطی، جرمی یا حجمی یک گاز یا مایع استفاده می شوند. فلومترها به عنوان فلو گیج یا ابزار اندازه گیری جریان نیز شناخته می شوند. اندازه گیری دقیق جریان گازها و مایعات برای کنترل بهتر و کیفیت فرآیندهای صنعتی مورد نیاز است.

 

این مقاله به طور خلاصه اطلاعات زیر را ارائه می دهد:

 

انواع فلومتر/ انواع فلومتر

اصل عملکرد هر نوع فلومتر

ویژگی های طراحی هر فلومتر

مزایا و معایب هر نوع فلومتر

انتخاب و کاربرد آن فلومترها

انواع فلومتر | انواع فلومتر

به طور کلی دو نوع دبی سنج به طور گسترده در صنایع استفاده می شود:

 

فلومترهای حجمی و

فلومترهای جرمی

فلومترهای حجمی

فلومترهای حجمی نام خود را به این دلیل گرفته اند که این فلومترها حجم سیال عبوری از یک مکان خاص را در یک دوره زمانی مشخص اندازه گیری می کنند. فلومترهای حجمی یک خروجی آنالوگ، دیجیتال یا پالس آنی از نرخ جریان حجمی مایع یا گاز ارائه می کنند. انواع مختلفی از فلومترهای حجمی به شرح زیر موجود است

 

نوع سر دیفرانسیل

صفحات اوریفیس

متر ونتوری

آنوبار

نوع ناحیه دیفرانسیل (روتامتر)

دبی سنج های الکترومغناطیسی

فلومترهای التراسونیک

دبی سنج های توربین

فلومترهای گردابی

جابجایی سنج مثبت

فلومترهای جرمی

جریان سنج جرمی دبی جرمی سیالی را که در یک لوله در واحد زمان حرکت می کند اندازه گیری می کند. دو نوع فلومتر جرمی وجود دارد که در زیر به آنها اشاره شده است

 

فلومتر جرمی کوریولیس و

فلومترهای جرمی حرارتی

فلومترهای نوع سر دیفرانسیل

تفاوت فشار بین دو طرف بالادست و پایین دست یک محدودیت در یک جریان سیال محدود وجود دارد که مربوط به مجذور سرعت سیال است.

Q α √ ▲P

که در آن Q = سرعت جریان حجمی و ▲P = فشار دیفرانسیل بین شیرها

شکل 1: فلومترهای نوع سر دیفرانسیل

انواع صفحات اوریفیس (شکل 1)

صفحه سوراخ متحدالمرکز: بیشترین استفاده را دارد

صفحه دهانه Segmental & Eccentric: برای سیالات حاوی جامدات معلق استفاده می شود.

ضربه زدن برای صفحات اوریفیس:

شیرهای گوشه (< 1 اینچ)

شیرهای D و D/2 (2 تا 16 اینچ)

شیرهای فلنجی (> 16 اینچ)

ویژگی های صفحات اوریفیس

فشار طراحی: بدون محدودیت محدود شده توسط ترانسمیتر DP

دمای طراحی: بدون محدودیت محدود شده توسط ترانسمیتر DP

اندازه ها: حداکثر اندازه اندازه لوله است

محدوده جریان: فقط با اندازه لوله محدود می شود.

سیالات / کاربردها: برودتی / گازها و مایعات تمیز / بخار (اشباع / فوق گرم)

MOC: بدون محدودیت (فولاد / مونل / نیکل / آلیاژ عجولانه)

دقت: از ± 0.25٪ تا ± 0 متغیر است. 5 درصد جریان واقعی دقت ترانسمیتر DP از ± 0.1٪ تا ± 0 متغیر است. 3 درصد خطای مقیاس کامل.

بردپذیری 3:1 تا 5:1 است.

طول بالادست / طول مستقیم پایین دست 20/5 است

مزایای صفحات اوریفیس

به راحتی بین فلنج ها نصب می شود.

ساخت آن ساده و ارزان است.

بدون محدودیت در مصالح ساختمانی، اندازه خط و سرعت جریان

هزینه نسبتا مستقل از قطر لوله است زیرا هزینه DPT ثابت است.

بدون وقفه در فرآیند برای تبادل ترانسمیتر DP.

معایب صفحات اوریفیس

افت فشار دائمی بالا و در نتیجه مصرف انرژی بالا برای غلبه بر افت فشار.

برای سیستم هایی با فشار استاتیکی پایین غیر عملی است.

محدوده اندازه گیری از حدود 3:1 تا 5:1 است.

دقت با نسبت بتا بالاتر از تقریبا 0.7 کاهش می یابد.

در معرض آسیب توسط چکش آب و اجسام خارجی.

متر ونتوری

یک لوله ونتوری (شکل 2) نرخ جریان را با منقبض کردن سیالات و اندازه گیری افت فشار تفاضلی اندازه گیری می کند. در مخروط بالادست ونتوری متر، سرعت افزایش یافته و فشار کاهش می یابد. افت فشار در مخروط بالادست برای اندازه گیری سرعت جریان از طریق دستگاه استفاده می شود. جزئیات بیشتر ونتوری متر در اینجا ارائه شده است

شکل 2: شکل ونتوری متر و فلومتر آنوبار را نشان می دهد

ویژگی های Venturimeters

فشار طراحی: بدون محدودیت محدود به درجه بندی فشار ترانسمیتر/لوله DP.

دمای طراحی: بدون محدودیت محدود به درجه بندی فشار ترانسمیتر/لوله DP

اندازه: 25 میلی متر تا 3000 میلی متر

سیالات / کاربردها: مایعات پاک / گازهای تمیز

کاربردهای محدود: مایعات کثیف / خورنده / چسبناک و گازهای کثیف

محدوده جریان: فقط با اندازه لوله و نسبت بتا محدود می شود.

MOC: بدون محدودیت (چدن / فولاد کربن / SS / مونل، تیتانیوم، تفلون، هاستلوی، برنز دریایی / آلیاژ شتابزده)

دقت: از ± 0.25٪ تا ± 0 متغیر است. 75 درصد جریان واقعی دقت ترانسمیتر DP از ± 0.1٪ تا ± 0 متغیر است. 3 درصد خطای مقیاس کامل.

بردپذیری 3:1 تا 5:1 است.

طول بالادست / طول مستقیم پایین دست 20/5 است

مزایای ونتوریمترها

تلفات هد کمتر از صفحات روزنه ای که باعث کاهش هزینه های سرمایه ای برای پمپاژ Eqpt می شود. / صرفه جویی در هزینه های انرژی پمپ

بدون وقفه در فرآیند برای تبادل ترانسمیتر DP.

می تواند برای دمای افراطی استفاده شود

کرایوژنیک یا دماهای بالا

معایب ونتوریمترها

بسیار گران است

بزرگتر و سنگین تر برای دست زدن.

فلومتر آنوبار

فلومتر Annubar دستگاهی برای اندازه گیری جریان سیال (مایع، بخار یا گاز) در یک خط لوله است. دبی با ایجاد فشار دیفرانسیل اندازه گیری می شود. طبق قضیه برنولی، این فشار دیفرانسیل متناسب با مجذور سرعت سیال در خط لوله است. فلومتر آنوبار این فشار تفاضلی را اندازه گیری می کند که سپس با استفاده از یک دستگاه ثانویه به دبی تبدیل می شود.

 

پروب به عنوان سنسور فشار در خط میانه نصب می شود.

با جریان، پروب هر دو فشار استاتیک و دینامیکی را از طریق دهانه های پروب ثبت می کند.

در محفظه منهای آنوبار، در سمت مقابل، فقط فشار استاتیک تأثیری دارد.

فشار دیفرانسیل مربوط به فشار دینامیکی در خط لوله است و قوطی جریان مستقیماً محاسبه می شود.

ویژگی های فلومتر Annubar

فشار طراحی: حداکثر 97 بار (38 درجه سانتیگراد) / 55 بار (370 درجه سانتیگراد)

دمای طراحی: تا 400 درجه سانتیگراد

اندازه: 50 میلی متر تا 3000 میلی متر

سیالات: مایعات تمیز، گازها و بخار

MOC: برنج / فولاد / فولاد ضد زنگ / Hastelloy

دقت: از 1% تا 2±% جریان واقعی متغیر است. دقت ترانسمیتر DP از ± 0.1٪ تا ± 0 متغیر است. 3 درصد خطای مقیاس کامل.

بردپذیری 3:1 تا 5:1 است.

طول بالادست / طول مستقیم پایین دست 20/5 است

مزایای فلومترهای Annubar

سر منیفولد یکپارچه امکان نصب مستقیم ترانسمیتر های DP را می دهد

هات تپ: درج/نصب بدون خاموش شدن سیستم

افت فشار بسیار کم

معایب دبی سنج های Annubar.

برای کاربردهای ویسکوز و دوغاب مناسب نیست

فقط برای مایعات تمیز قابل استفاده است.

دبی سنج/روتامتر منطقه متغیر

فلومترهای منطقه متغیر یا روتامترها یکی از انواع فلومترهای رایج هستند که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. از یک لوله شیشه ای یا پلاستیکی عمودی تشکیل شده است. اندازه لوله از بالا به پایین متفاوت است. به همین دلیل نام خود را به عنوان فلومتر منطقه متغیر گرفت. در داخل لوله، یک شناور اندازه گیری با حرکت آزاد وجود دارد.

 

یک شناور متحرک آزاد در داخل یک لوله مخروطی عمودی متعادل می شود

هنگامی که سیال به سمت بالا جریان می یابد، شناور هنگامی که نیروهای دینامیکی وارد بر آن صفر باشد، ثابت می ماند.

نرخ جریان با موقعیت شناور نسبت به مقیاس مدرج نشان داده می شود.

شکل 3: فلومترهای منطقه متغیر

ویژگی های طراحی روتامترها

فشار طراحی: تا 350 PSIG (لوله شیشه ای) / 720 PSIG (لوله فلزی).

دمای طراحی: تا 400 درجه سانتیگراد (لوله شیشه ای) / 538 درجه سانتیگراد (لوله فلزی).

اندازه: تا 75 میلی متر

سیالات/ کاربردها: مایعات، گازها و بخارات تمیز

محدوده جریان: حداکثر 920 مکعب در ساعت برای مایعات و 2210 مکعب در ساعت برای گازها

MOC: شیشه بوروسیلیکات / برنج / فولاد / فولاد ضد زنگ / Hastelloy

دقت: از 1% تا 2±% جریان واقعی متغیر است.

برد پذیری 10:1 است

طول بالادست/ طول مستقیم پایین دست 10/5 است

مزایای روتامترها

خروجی ساده، قوی و خطی

نیازی به ضربه خارجی یا خطوط سرب ندارد.

افت فشار حداقل و نسبتاً ثابت است.

معایب روتامترها

فقط نصب عمودی

لوله های شیشه ای فشار و دما را محدود می کنند و در معرض شکستگی ناشی از شوک هیدرولیکی و حرارتی هستند

لوله های شیشه ای فرسایش یافته توسط مواد جامد حل نشده و نامناسب برای اندازه گیری محلول های قلیایی

متر لوله فلزی گران تر است.

ذرات خارجی می توانند در اطراف شناور جمع شوند و جریان را مسدود کنند

دبی سنج های مغناطیسی

بر اساس قانون القای مغناطیسی فارادی عمل کنید.

هنگامی که یک سیال رسانا در یک میدان مغناطیسی حرکت می کند، ولتاژی بین دو الکترود در زوایای قائم نسبت به سرعت سیال و جهت میدان ایجاد می شود.

لوله جریان دارای یک منطقه و شدت میدان ثابت است، بنابراین ولتاژ توسعه یافته به طور خطی با نرخ جریان حجمی متناسب است.

شکل 4: شکل فلومترهای مغناطیسی را نشان می دهد

ویژگی های طراحی فلومترهای مغناطیسی

فشار طراحی: 20 BARS تا 172 BARS

دمای طراحی: تا 120 درجه سانتیگراد با آستر تفلون / 180 درجه سانتیگراد با آستر سرامیکی

اندازه: 2.5 میلی متر تا 3000 میلی متر

مایعات: مایعات (تمیز / خورنده / کثیف / چسبناک / دوغاب)

محدوده سرعت: 0.1 تا 10 متر بر ثانیه

MOC: آستر: سرامیک / تفلون / لاستیک: الکترودها: پلاتین / hastelloy / SS

دقت: از ± 0.5٪ تا ± 1٪ جریان واقعی متغیر است.

برد پذیری 10:1 است

طول بالادست/ طول مستقیم پایین دست 10/5 است

مزایای فلومترهای مغناطیسی

نرخ جریان تحت تأثیر چگالی سیال، قوام، ویسکوزیته، آشفتگی، یا پیکربندی لوله‌کشی قرار نمی‌گیرد.

به دلیل عدم وجود قطعات متحرک/خطوط حسگر خارجی بسیار دقیق است

مقاوم در برابر خوردگی با استفاده از آستر تفلون و الکترودهای پلاتین

محدوده اندازه گیری جریان گسترده و بدون افت فشار

معایب جریان سنج های مغناطیسی

گران، نسبت به انواع دیگر فلومتر.

دمای سیالات اندازه گیری شده با درجه بندی مواد لاینر محدود می شود.

نمی توان برای اندازه گیری جریان گاز استفاده کرد

فلومترهای گردابی

یک انسداد در سرتاسر سوراخ لوله با زاویه قائم نسبت به جریان سیال قرار می گیرد.

همانطور که سیال جریان می یابد، گرداب ها از طرف های متناوب بدن می ریزند و این فرکانس ریزش مستقیماً با سرعت سیال متناسب است.

تشخیص گرداب ها با استفاده از تغییرات فشار در جریان گرداب.

سرعت ایجاد گرداب ها با سرعت جریان نسبت مستقیم دارد.

ویژگی های طراحی فلومترهای گردابی

فشار طراحی: 138 بار

دمای طراحی: -200 درجه C تا 400 درجه سانتیگراد

اندازه: 15 میلی متر تا 300 میلی متر

مایعات: گازها (تمیز/ کثیف) و مایعات تمیز

محدوده سرعت: 0.3 تا 10 متر بر ثانیه (مایعات) و 6 تا 80 متر بر ثانیه (گاز)

MOC: بیشتر در فولاد ضد زنگ، برخی از پلاستیک

دقت: از 0.5 ± تا 1 ± درصد جریان واقعی برای مایعات و 1 ± ٪ تا 1.5 ± برای گازها متغیر است.

بردپذیری 20:1 است

طول بالادست / طول مستقیم پایین دست 20/5 است

مزایای فلومترهای گردابی

حداقل تعمیر و نگهداری، بدون قطعات متحرک.

کالیبراسیون با استفاده از جریان سیال مورد نیاز نیست و تحت تأثیر ویسکوزیته، چگالی، فشار و دما در مشخصات عملیاتی قرار نمی گیرد.

خروجی دیجیتال یا آنالوگ

معایب فلومترهای گردابی

در جریان های کم، پالس ایجاد نمی شود و فلومتر می تواند پایین یا حتی صفر را بخواند.

عدد رینولدز باید بیشتر از 10000 باشد.

لرزش می تواند باعث خطا و عدم دقت شود.

نصب صحیح بسیار مهم است زیرا یک واشر بیرون زده یا مهره های جوش می تواند باعث ایجاد گردابه شود و منجر به عدم دقت شود.

برای فلومترهای صفحه روزنه ای لوله های بالادست باید طول های بلند و واضحی در نظر گرفته شود

شکل 5: شکل نشان دهنده جریان سنج گرداب، فلومتر التراسونیک و فلومتر توربین

فلومترهای التراسونیک

یک جفت (یا جفت) مبدل که هر کدام ترانسمیتر و گیرنده خاص خود را دارند، روی دیواره لوله قرار می گیرند، یکی (مجموعه) در بالادست و دیگری (مجموعه) در پایین دست.

زمان حرکت امواج صوتی از مبدل بالادست به مبدل پایین دست (td) کوتاهتر از زمانی است که برای حرکت همان امواج از پایین دست به بالادست (tu) لازم است.

هرچه اختلاف بیشتر باشد سرعت جریان بیشتر می شود.

ویژگی های طراحی فلومتر التراسونیک

فشار طراحی: 207 بار (نوع درج) / نامحدود (بسته روی نوع)

دمای طراحی: -180 درجه C تا 260 درجه سانتیگراد

اندازه: 3 میلی متر تا 3000 میلی متر

سیالات: گازهای تمیز، مایعات تمیز/خورنده (با کم/بدون جامد/حباب)

محدوده سرعت: 0.3 تا 15 متر بر ثانیه

MOC: بیشتر در فولاد ضد زنگ / آلیاژ

دقت: +0.5% دبی برای نوع درج / + 1% تا 3% دبی برای گیره روی نوع

توانایی برد 10:1 تا 300:1 است

طول بالادست/ طول مستقیم پایین دست 10/5 است

اندازه گیری جریان دو طرفه

برای نوع درج، هات تپ در خطوط لوله تحت فشار امکان پذیر است

مزایای فلومتر التراسونیک

بدون مانع / قطعات متحرک در مسیر جریان

بدون افت فشار

هزینه نگهداری کم

مدل‌های چند مسیره دقت بالاتری برای محدوده وسیع‌تر عدد رینولدز دارند

می تواند در جریان سیال خورنده استفاده شود

مدل های قابل حمل برای تجزیه و تحلیل و تشخیص میدانی موجود است

معایب جریان سنج های اولتراسونیک

فقط مایعات و گازهای تمیز را می توان اندازه گیری کرد

هزینه راه اندازی اولیه بالاتر

دبی سنج های توربین

متشکل از یک روتور چند پره است که در زوایای قائم نسبت به جریان نصب شده و در جریان سیال روی یک یاتاقان آزاد کار معلق است.

قطر روتور کمی کمتر از قطر داخلی محفظه اندازه گیری جریان است.

سرعت چرخش روتور متناسب با دبی حجمی.

ویژگی های فلومترهای توربین

فشار طراحی: 1500 PSIG

دمای طراحی: 150 درجه سی

اندازه ها: 5 میلی متر تا 600 میلی متر (نوع سوراخ کامل) / > 75 میلی متر برای نوع درج

سیالات: مایعات/گازها و بخارات تمیز

محدوده سرعت: 0.3 تا 15 متر بر ثانیه

MOC: بیشتر در فولاد ضد زنگ/هستلو

دقت: +0.25٪ تا + 0.5٪ از دبی برای نوع تمام سوراخ / + 1٪ تا + 3٪ از دبی برای نوع درج

توانایی برد 10:1 است

طول بالادست / طول مستقیم پایین دست 15/5 است

اندازه گیری جریان دو طرفه

برای نوع درج، هات تپ در خطوط لوله تحت فشار امکان پذیر است

مزایای فلومتر توربین

بسیار دقیق. معمولاً برای اثبات سایر مترها استفاده می شود.

خروجی دیجیتال مجموع، دسته‌بندی یا ترکیب دیجیتالی مستقیم را بدون کاهش دقت فراهم می‌کند.

تمایل کمتری به خواندن بالا در جریان ضربانی نسبت به کنتورهای نوع هد یا ناحیه متغیر وجود دارد.

معایب فلومترهای توربین

در جریان های کثیف یا با مواد خورنده قابل استفاده نیست.

در معرض رسوب توسط مواد خارجی - الیاف، قطران و غیره.

یاتاقان ها در معرض سایش یا آسیب هستند. در صورت تعویض بلبرینگ، کالیبراسیون را تغییر دهید

ممکن است با سرعت زیاد (بیش از 150 درصد) یا شوک هیدرولیک آسیب ببیند.

افت فشار در جریان نامی متفاوت است و می تواند زیاد باشد.

فلومترهای جابجایی مثبت

این متر به طور مکرر مایع را در یک مقدار مشخص به دام می اندازد و سپس آن را خارج می کند.

مقدار مایعی که عبور کرده است بر اساس تعداد گیر افتاده است.

دبی حجمی را می توان از روی سرعت چرخش دستگاه مکانیکی محاسبه کرد.

ویژگی های فلومترهای جابجایی مثبت 

فشار طراحی: 1500 PSIG (مایعات)/: 100 PSIG (گازها)

دمای طراحی: 293 درجه C (مایعات)/: -34 تا 60 درجه. C (گازها)

اندازه: 6 میلی متر تا 400 میلی متر

سیالات: مایعات / گازهای تمیز

محدوده جریان: 0 – 20000 GPM (مایعات)/: 0 – 3000 مکعب در ساعت (گاز)

MOC: بیشتر در آلومینیوم، فولاد ضد زنگ، پلاستیک، hastelloy

دقت + 0.5٪ تا + 1٪ دبی است

توانایی برد 15:1 است

شکل 6: فلومترهای جابجایی مثبت و فلومترهای جرم حرارتی

مزایای فلومترهای PD

دقت خوب و برد بالا

می تواند در جریان مایع چسبناک استفاده شود

هزینه راه اندازی اولیه کم تا متوسط

نیازی به منبع تغذیه ندارد و در طیف گسترده ای از دستگاه های بازخوانی موجود است

معایب فلومترهای PD

به دلیل «قطعات متحرک» نیاز به تعمیر و نگهداری در فواصل زمانی مکرر است.

افت فشار زیاد به دلیل انسداد

برای دبی کم مناسب نیست

برای سیالات با مواد جامد معلق مناسب نیست

گاز (حباب) در مایع می تواند به طور قابل توجهی دقت را کاهش دهد

فلومتر جرمی حرارتی

با نظارت بر اثر خنک کننده جریان گاز هنگام عبور از روی مبدل گرم شده کار می کند.

جریان گاز از روی دو مبدل PT100 RTD عبور می کند.

مبدل دما دمای واقعی فرآیند گاز را کنترل می کند، در حالی که مبدل خود گرم شده با تغییر جریان عبوری از آن در دمای دیفرانسیل ثابت نگه داشته می شود.

هر چه جریان جرمی که از مبدل گرم شده عبور می کند بیشتر باشد، جریان مورد نیاز برای ثابت نگه داشتن دمای دیفرانسیل بیشتر است.

بنابراین، جریان بخاری اندازه‌گیری شده، معیاری از نرخ جریان جرمی گاز است.

ویژگی های طراحی فلومترهای جرمی حرارتی

فشار طراحی: 1200 PSIG

دمای طراحی: 176 درجه سی

اندازه: 15 میلی متر تا 1000 میلی متر

سیالات: گازهای تمیز

محدوده جریان: 0 – 2500 SCFM

MOC: بیشتر در فولاد ضد زنگ / شیشه، تفلون، مونل

دقت 1% تا +2% دبی است

توانایی برد 10:1 تا 100:1 است

طول بالادست / طول مستقیم پایین دست 5/3 است

مزایای فلومتر جرمی حرارتی

نیازی به جبران دما یا فشار نیست

خروجی خطی (از آنجایی که اختلاف دما متناسب با جریان جرم است)

در صورتی که مواد مناسب مشخص شده باشد، می تواند بر روی جریان های فرآیند خورنده استفاده شود

ولتاژ DC یا خروجی های 4 تا 20 میلی آمپر dc موجود است

معایب فلومترهای جرمی حرارتی

فقط برای جریان گاز عملی است

در معرض مسدود شدن توسط ذرات خارجی یا رسوبات رسوب شده به دلیل سوراخ های کوچک در فلومتر

نیازهای برق در اندازه لوله های بزرگتر بیش از حد است

برای سرویس دهی باید از خط فرآیند خارج شود

کالیبراسیون میدان دقیق دشوار است

فلومتر جرمی کوریولیس

هنگامی که یک جرم متحرک تحت یک نوسان عمود بر جهت حرکت خود قرار می گیرد، نیروهای کوریولیس بسته به جریان جرم رخ می دهد.

هنگامی که لوله در نیمه اول یک چرخه به سمت بالا حرکت می کند، سیالی که به داخل متر جریان می یابد در مقابل فشار دادن لوله به پایین مقاومت می کند.

در طرف مقابل، مایعی که از کنتور خارج می‌شود، در برابر کاهش حرکت عمودی آن با فشار دادن به لوله مقاومت می‌کند. این عمل باعث پیچ خوردن لوله می شود.

این حرکت پیچشی توسط یک پیک آپ حس می شود و به طور مستقیم با سرعت جریان جرمی مرتبط است

ویژگی های فلومتر جرمی کوریولیس

فشار طراحی: 345 بار

دمای طراحی: 200 تا 426 درجه سی

اندازه: 1.5 میلی متر تا 150 میلی متر

سیالات/ کاربردها: مایعات (تمیز/ کثیف/ چسبناک/ دوغاب) گازهای تمیز/مایع

محدوده جریان: 0 تا 25000 پوند در متر

MOC: بیشتر در فولاد ضد زنگ، هاستلوی/تیتانیوم

دقت + 0.15٪ تا + 0.5٪ دبی است

توانایی برد 20:1 است

اندازه گیری جریان دو طرفه

شکل 7: فلومتر جرمی کوریولیس

مزایای فلومترهای جرمی کوریولیس

قادر به اندازه گیری سیالات دشوار است

مستقل از تغییرات چگالی، مشخصات جریان و آشفتگی جریان. بنابراین نیازی به طول مستقیم نیست.

هیچ تعمیر و نگهداری معمولی مورد نیاز نیست زیرا هیچ قطعه متحرکی وجود ندارد

دقت بالا

معایب فلومترهای جرمی کوریولیس

برای لوله های بزرگ در دسترس نیست (فقط تا 150 میلی متر)

سرعت جریان بالا برای تشخیص مورد نیاز است که منجر به افت فشار بالا می شود

گران بودن نسبت به سایر فلومترها

مشکل در اندازه گیری گازهای کم فشار.

کاربرد فلومترها / انتخاب فلومتر

مایعات/گازهای تمیز

روزنه ها

ونتوری

آنوبار

منطقه متغیر

مغناطیسی (فقط مایعات)

اولتراسونیک

گرداب

فلومترهای جرمی کوریولیس

فلومتر جرم حرارتی (فقط گازها)

PD متر

مایعات کثیف

مناسب ترین: دبی سنج های جرمی مغناطیسی/کوریولیس

کاربردهای محدود: متر ونتوری

گازهای کثیف

مناسب ترین: گرداب متر

کاربردهای محدود: متر ونتوری / فلومتر جرم حرارتی / فلومتر منطقه متغیر

مایعات خورنده: جریان سنج مغناطیسی / جریان سنج التراسونیک

 

مایعات غیر نیوتنی: فلومترهای جرمی کوریولیس

 

مایعات چسبناک: کوریولیس / مغناطیسی / جابجایی سنج مثبت

 

دوغاب های ساینده: فلومترهای مغناطیسی/جریان سنج جرمی کوریولیس

 

دوغاب های فیبروس: فلومترهای مغناطیسی/جریان سنج جرمی کوریولیس (کاربردهای محدود)

 

بخار اشباع شده

مناسب ترین: دبی سنج های Orifice DP/Vortex

کاربردهای محدود: متر ونتوری / متر مساحت متغیر

بخار فوق العاده گرم

مناسب ترین: Orifice DP متر

کاربردهای محدود: متر ونتوری

کاربردهای برودتی: ونتوری متر/صفحات اوریفیس

پارامترهای موثر بر انتخاب فلومتر

عوامل مختلفی بر انتخاب فلومتر برای یک فرآیند صنعتی خاص تأثیر می گذارد. برخی از آن عوامل عبارتند از:

 

فاز سیال و خصوصیات؛ به عنوان مثال، گاز، مایع، بخار

شرایط جریان و محدوده جریان؛ به عنوان مثال مایع تمیز، کثیف، ساینده یا چسبناک.

پارامترهای طراحی فرآیند؛ به عنوان مثال، فشار، محدوده دما، چگالی، ویسکوزیته و غیره.

اندازه لوله، مواد، درجه فشار فلنج و غیره

دقت مورد نظر

مواد ساخت و ساز (سیال خورنده یا غیر خورنده).

حداکثر و حداقل محدوده اندازه گیری و نرخ های پایین آمدن.

تکرارپذیری و مقرون به صرفه بودن

ملاحظات زیست محیطی، در صورت وجود.

الزامات نظارتی و صدور گواهینامه

محل قرارگیری فلومتر در سیستم لوله کشی.

اندازه گیری در واحد جرمی یا حجمی

نصب فلومتر

اندازه گیری جریان با استفاده از فلومترها یک فعالیت ضروری برای هر صنعتی است. بنابراین، باید داده های قابل اعتماد و دقیق ارائه کند. دقت و تکرارپذیری داده های اندازه گیری شده تا حد زیادی به نصب صحیح فلومتر بستگی دارد. برخی از مراحل حیاتی که باید در هنگام نصب فلومتر دنبال شود در زیر ذکر شده است:

 

باید در محل مناسب نصب شود.

در جاهایی که ارتعاش یا میدان مغناطیسی وجود دارد نباید نصب شود.

جهت جریان باید قبل از نصب مشخص باشد.

فلومترها باید بر روی یک لوله مستقیم نصب شوند.

برخی از فلومترها ممکن است به طولهای مستقیم در بالادست و پایین دست فلومتر نیاز داشته باشند. برای نتایج دقیق باید حفظ شود.

برای کاربردهای جریان مایع، جریان رو به پایین باید اجتناب شود.

اطمینان حاصل کنید که فلومتر کاملاً با مایع پر شده است.

از بخار یا هوا در خطوط مایع و قطرات مایع در خطوط گاز باید اجتناب شود.

نصب فیلتر در بالادست فلومتر برای حذف مواد جامد ترجیح داده می شود.

در صورت نیاز به تعمیر، یک خط عبور باید ارائه شود.

برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:

ما را در سایت acturator دنبال می کنید

برچسب : دبی سنج , فلومتر , متر ونتوری, نویسنده : علی حیدری acturator بازدید : 277 تاريخ : يکشنبه 6 شهريور 1401 ساعت: 12:27

در این آخرین وبلاگ آموزنده، BM Engineering نگاهی عمیق به ترانسمیتر‌های فشار می‌اندازد و بر نحوه عملکرد آنها تمرکز می‌کند. همچنین نگاهی دقیق تر به مزایای ترانسمیترهای فشار و کاربردهای معمولی ترانسمیتر فشار می اندازیم.

 

 

انتقال دهنده فشار چیست؟

ترانسمیتر فشار دستگاهی است که برای اندازه گیری فشار در مایعات، سیالات یا گازها طراحی شده است. آنها معمولاً برای اندازه گیری فشار داخل ماشین آلات صنعتی استفاده می شوند تا قبل از وقوع حادثه به کاربران هشدار دهند. آنها طیف گسترده ای از مصارف مختلف دارند که عمدتاً ماهیت صنعتی یا خودرویی دارند.

 

انتقال دهنده های فشار چگونه کار می کنند؟

ترانسمیترهای فشار، زیر گروهی از مبدل های فشار، دارای گزینه های تنظیم مجدد و کالیبراسیون اضافی هستند. در برخی از انواع حسگرها، برای مثال، تنظیم مجدد دامنه اندازه گیری در محدوده های بزرگ امکان پذیر است. آنها با گرفتن فشار و تبدیل آن به سیگنال الکتریکی آنالوگ کار می کنند.

 

مزایای انتقال دهنده های فشار

چندین مزیت کلیدی ترانسمیترهای فشار وجود دارد. در مرحله اول، ترانسمیتر های فشار نه تنها سطوح فشار، بلکه اختلاف فشار را نیز اندازه گیری می کنند. ترانسمیتر‌های فشار نیز بسیار بادوام هستند و تقریباً در هر محیطی مقاومت می‌کنند و در صورت نیاز می‌توانند به طور کامل زیر آب قرار گیرند. ترانسمیتر های فشار را می توان به سیستم های دیگر مانند مدارهای الکتریکی نیز متصل کرد.

ترانسمیترهای فشار BÜRKERT

BÜRKERT TYPE TSD001

Bürkert's Type TSD001 از یک سنسور سرامیکی، یک تقویت کننده و یک ترانسمیتر تشکیل شده است. سیگنال سنسور تقویت شده و ترانسمیتر آن را به سیگنال آنالوگ تبدیل می کند. ترانسمیتر برای اندازه گیری استاتیک و دینامیکی در سیال خنثی یا تهاجمی یا در گاز طراحی شده است و با حساسیت دمای پایین و خواص مکانیکی خوب مشخص می شود.

 

 

 

• سلول اندازه گیری سرامیکی.

• نسخه 2 سیم.

• مواد خیس شده 1.4305، سرامیک، FKM.

 

BÜRKERT TYPE 8323

ترانسمیتر فشار Bürkert Type 8323 برای پوشش اکثر کاربردهای صنعتی در زمینه اندازه گیری فشار صنعتی طراحی شده است. دقت بالا، طراحی جمع و جور، ساختار قوی و انعطاف پذیری این ابزار را جهانی و مناسب برای عملکردهای مختلف اندازه گیری کرده است. المان سنسور پیزومقاومتی برای اندازه گیری محدوده تا 16 بار و المان سنسور لایه نازک برای محدوده اندازه گیری 25 بار استفاده می شود.

 

 

 

• المان سنسور پیزورزیستیو یا لایه نازک.

• موجود با دیافراگم فلاش بهداشتی.

• محفظه و قطعات خیس شده در فولاد ضد زنگ مقاوم در برابر خوردگی.

• سیگنال استاندارد 4…20 میلی آمپر برای اتصال به سیستم های اتوماسیون.

• دوشاخه برای نصب و سرویس سریع.

 


برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:

86031739-86047201-09128446731

acturator...
ما را در سایت acturator دنبال می کنید

برچسب : ترانسمیتر , فشارسنج , گیج فشار, نویسنده : علی حیدری acturator بازدید : 133 تاريخ : شنبه 5 شهريور 1401 ساعت: 13:06

با ابزار بسیار رایجی که امروزه در صنعت یافت می شود، فشارسنج آشنا شوید.

در این مقاله، ما قصد داریم در مورد ابزار بسیار رایجی که امروزه در صنعت یافت می شود، فشار سنج صحبت کنیم.

عبور از هر کارخانه یا کارخانه تولیدی صنعتی یا غذایی بدون دیدن یک نوع فشار سنج دشوار خواهد بود.

 

گیج فشار چیست؟

گیج فشار ابزاری برای اندازه گیری شدت سیال در ماشین های تحت فشار است. این شدت سیال با نیرویی که سیال روی یک واحد سطح خاص اعمال می کند مشخص می شود.

 

واحدهای اندازه گیری شدت فشار سنج معمولی پوند بر اینچ مربع (psi) یا نیوتن بر متر مربع به نام پاسکال هستند.

انواع فشار سنج

دسته بندی فشارسنج ها با معرفی مبدل ها و دستگاه های الکترونیکی چالش برانگیزتر شده است.

 

از لحاظ تاریخی، فشار سنج ها دستگاه های مکانیکی با مقیاس های آنالوگ بودند. امروزه ما گیج‌های فشار با مبدل‌های حسگر فشار داریم که با بازخوانی‌های دیجیتال الکترونیکی کار می‌کنند.

فشارسنج های مکانیکی

انواع مختلفی از فشارسنج های مکانیکی وجود دارد. سه نوع از رایج ترین آنها عبارتند از:

 

1) دیافراگم

 

2) دم

 

3) لوله بوردون

1) دیافراگم

گیج فشار دیافراگمی از انحراف یک غشای نازک انعطاف پذیر به نام دیافراگم برای اندازه گیری فشار سیال در یک سیستم استفاده می کند.

2) دم

دم یک دستگاه منبسط شدن راه راه است که از راه راه یا دنده هایی به نام پیچش تشکیل شده است.

دم‌ها معمولاً برنجی یا فولادی ضد زنگ هستند و بسیار حساس هستند. فشاری به دم وارد می شود و باعث انبساط آن می شود که به نوبه خود یک اشاره گر را حرکت می دهد.

 

3) لوله بوردون

از این سه فشارسنج مکانیکی، تا حد زیادی رایج ترین نوع لوله بوردون است. بنابراین، بیایید نگاه دقیق تری داشته باشیم.

 

لوله بوردون - نوع C

رایج ترین نوع گیج لوله بوردون نوع C است که در آن لوله شبیه حرف C است. به شکل مقطع لوله توجه کنید. لوله در یک انتها باز شده و از طرف دیگر آب بندی می شود.

تغییر فشار باعث ایجاد انحراف در لوله می شود که متناسب با فشار اعمال شده است.

حرکت واقعی لوله به یک نشانگر فشار روی یک صفحه کالیبره شده تبدیل می شود. حداکثر حرکت اشاره گر معمولا 270 درجه است.

خوب... با حفاری کمی عمیق تر می بینیم که یک فشار سنج معمولی لوله بوردون دارای یک قفسه و پینیون است که توسط یک پیوند و اهرم قابل تنظیم هدایت می شود. همانطور که لوله به دلیل افزایش فشار صاف می شود، نوک مهر و موم شده حرکت می کند.

یک پیوند متصل به نوک لوله C حرکت را به یک چرخ دنده بخش منتقل می کند. چرخ دنده سکتور با یک پینیون مشبک می شود که شفتی را که به یک اشاره گر متصل است می چرخاند. حرکت شفت باعث می شود که نشانگر در مقیاس مدرج مدرج حرکت کند.

صفر و خطای ضرب

مانند بسیاری از ابزارها، تنظیمات معمولی در گیج های فشار لوله بوردون مورد نیاز است.

 

دو خطایی که نیاز به تنظیمات دارند عبارتند از:

 

- خطای صفر

 

- خطای ضرب

 

– خطای صفر خطای یکسان و در یک جهت در کل محدوده فشار بدون توجه به فشار ورودی است.

 

– خطای ضرب به خطایی گفته می شود که حرکت کل مکانیسم با کل تغییر ورودی برابر نباشد.

بیایید با مثال ها توضیح دهیم. ما یک فشار سنج با مقیاس مدرج 0 تا 100 psi داریم. ما فشار وارد می‌کنیم و خوانش‌ها را تماشا می‌کنیم تا بفهمیم چه نوع خطای وجود دارد.

 

1) با 0 psi این، گیج 10 psi را نشان می دهد.

 

2) با 50 psi این، گیج 60 psi را نشان می دهد.

 

3) با 100 psi این، گیج 110 psi را نشان می دهد.

این فشارسنج دارای خطای صفر است زیرا بدون توجه به فشار ورودی دارای خطای 10 psi است.

 

خوب… بیایید تکرار کنیم. ما فشار وارد می‌کنیم و خوانش‌ها را تماشا می‌کنیم تا بفهمیم چه نوع خطای وجود دارد.

 

1) با 0 psi این، گیج 10 psi را نشان می دهد.

 

2) با 50 psi این، گیج 50 psi را نشان می دهد.

 

3) با 100 psi این، گیج 90 psi را نشان می دهد.

این فشارسنج دارای خطای ضرب است زیرا حرکت کلی مکانیزم با کل تغییر فشار ورودی برابر نیست.

 

روش کالیبراسیون

کالیبراسیون به طور معمول بر روی یک میز کار با استفاده از یک دستگاه منبع فشار مانند تستر وزن مرده انجام می شود.

– خطای صفر با جابجایی نشانگر روی شفت یا با تغییر کشش در فنر اصلاح می شود.

 

– خطای ضرب با تغییر طول اهرم ها اصلاح می شود.

به طور کلی، یک گیج فشار مکانیکی دارای بازخوانی آنالوگ یا مقیاس آنالوگ است.

 

بسیاری از فشارسنج های امروزی مجهز به مبدل فشار هستند که فشار را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند. سپس این سیگنال الکتریکی اغلب برای کار با نمایشگر دیجیتال استفاده می شود.

دقت گیج مکانیکی

استاندارد انجمن مهندسین مکانیک آمریکا ASME B40.1 درجه های دقت گیج های نوع شماره گیری را تعریف می کند. الزامات از صنعتی به صنعت دیگر متفاوت است و ASME B40.1 راهنمای شما برای انتخاب مناسب خواهد بود.

برای فشارسنج های مکانیکی، دقت معمولاً به عنوان درصدی از کل دامنه محدوده تعریف می شود. به عنوان مثال، گیج فشار مکانیکی با درجه دقت 1A دارای دقت 1±٪ است.

با خواندن 50 psi در یک فشارسنج 0 تا 100 psi، فشار ورودی واقعی می تواند بین 49 psi و 51 psi باشد.

 

اگر می‌خواهید درباره مبدل‌های فشار و کالیبراتورها بیشتر بدانید، بهتر است دو مقاله دیگر ما را مرور کنید:

 

- سنسور فشار، مبدل و فرستنده توضیح داده شده است

 

- کالیبراتور ابزار چیست؟

 

اگر در مورد فشار سنج ها یا به طور کلی در مورد ابزار اندازه گیری سوالی دارید، آن را در نظرات زیر درج کنید تا در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهیم گرفت.

خلاصه

خوب… بیایید خلاصه کنیم:

 

- گیج فشار روشی برای اندازه گیری شدت سیال، گاز، آب یا بخار در یک ماشین فشاری ارائه می دهد.

 

- فشار با نیروی عمودی اعمال شده در واحد سطح یک سطح تعیین می شود.

 

- از بین انواع مختلف فشارسنج های مکانیکی، سه نوع از رایج ترین آنها عبارتند از لوله بوردون، دیافراگم و دم.

 

– برای تصحیح خطای صفر و خطای ضرب، تنظیمات روتین روی فشارسنج های لوله بوردون لازم است.

 

– خطای صفر خطای یکسان و در یک جهت در کل محدوده فشار بدون توجه به فشار ورودی است.

 

– خطای ضرب به خطایی گفته می شود که حرکت کل مکانیسم با کل تغییر ورودی برابر نباشد.

 

- بسیاری از فشارسنج ها مجهز به مبدل فشار هستند که فشار را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند که برای کار با نمایشگر دیجیتال استفاده می شود.

 

- استاندارد انجمن مهندسین مکانیک آمریکا ASME B40.1 درجه های دقت سنج های نوع شماره گیری را تعریف می کند.

 

– برای گیج های فشار مکانیکی، دقت معمولاً به صورت درصدی از کل دامنه محدوده تعریف می شود.

 

دوست، مشتری یا همکار دارید که بتواند از برخی از این اطلاعات استفاده کند؟ لطفا این مقاله را به اشتراک بگذارید.


برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:

86031739-86047201-09128446731

 

acturator...
ما را در سایت acturator دنبال می کنید

برچسب : فشارسنج , فشارسنج الکتریکی , گیج فشار, نویسنده : علی حیدری acturator بازدید : 117 تاريخ : شنبه 5 شهريور 1401 ساعت: 13:25

فرستنده دما یک دستگاه الکترونیکی است که برای ارسال اندازه گیری دما از طریق دو سیم به واحد پردازش استفاده می شود. فرستنده مسئول تبدیل سیگنال الکتریکی کوچک از سنسور دما به سیگنال قابل خواندن تر برای واحد پردازش است. در بیشتر موارد، سیگنال به نوعی از کنترل کننده منطق برنامه نویسی (PLC) یا گیرنده ارسال می شود.

 

اگر به استفاده از ترموکوپل ها، آشکارسازهای دمای مقاومتی (RTD) یا مقاومت های حرارتی فکر می کنید و نمی دانید که چگونه میکروسیگنال های آنها را با استاندارد صنعتی 4-20 میلی آمپر ارتباط برقرار کنید، باید از یک فرستنده استفاده کنید.

 

فرستنده ها به دلیل مجاورت نزدیک در تعریف معمولاً به عنوان مبدل نامیده می شوند و می توانند به جای یکدیگر مورد استفاده قرار گیرند.

 

فرستنده ها به طور فیزیکی برای پذیرش و ارائه انواع مختلفی از ورودی ها و خروجی ها طراحی شده اند. آنها به ولتاژ منبع تغذیه نیاز دارند و بسته به کاربرد شما اشکال فیزیکی متفاوتی دارند.

ترانسمیترهای دما چگونه کار می کنند؟

هدف فرستنده ها تقویت و فیلتر کردن سیگنال از سنسور دما است. نحوه انجام این کار بر اساس سنسور مورد استفاده کمی متفاوت است.

 

به عنوان مثال، هنگام استفاده از RTD، از پل وتستون برای ایجاد ولتاژ کمی در انتهای آن استفاده می شود. این سیگنال سپس برای تولید یک سیگنال 4-20 میلی آمپر تقویت می شود. گاهی اوقات، این سیگنال آنالوگ به سیگنال دیجیتال (ADC) تبدیل می شود تا امکان انجام عملکردهای اضافی (مانند کالیبراسیون و مقیاس بندی) را فراهم کند، سپس به سیگنال آنالوگ بازگردانده می شود. مدارهای تهویه را می توان برای مقادیر مقاومت از 15 تا 380 اهم یا چیزی مشابه برای تطبیق طیف وسیعی از مقادیر RTD طراحی کرد.

 

الکترونیک داخل فرستنده زمانی که دما در نقطه تنظیم پایین باشد 4 میلی آمپر از منبع تغذیه و زمانی که سنسور در نقطه تنظیم دمای بالا باشد 20 میلی آمپر می کشد. به عنوان مثال، اگر محدوده دمای سنسور شما 0-100 ℃ باشد، سیگنال 4 میلی آمپر با 0 درجه سانتیگراد مطابقت دارد. به همین ترتیب، 20 میلی آمپر نشان دهنده 100 درجه سانتیگراد است. استفاده از 4 میلی آمپر به عنوان مرجع کم باعث می شود تا متوجه شوید که سیستم شما دچار مشکل شده است. همانطور که گفته شد، فرستنده ها برای ورودی ها و خروجی های متعدد طراحی شده اند.

 

ورودی های ترانسمیتر دما چیست؟

رایج ترین انواع ورودی برای فرستنده های دما ترموکوپل ها و RTD ها هستند. ورودی ترموکوپل

 

امروزه در صنعت، فرستنده های ترموکوپل معمولاً برای ترموکوپل های فلزی پایه طراحی می شوند. اینها از نوع K، T، J و E هستند. این بدان معنا نیست که نمی‌توانید فرستنده‌هایی را برای انواع دیگر ترموکوپل‌ها پیدا کنید، اما ممکن است گران‌تر باشند.

 

ترموکوپل ها دارای دو سیم هستند، بنابراین فرستنده ها دارای دو ترمینال ورودی هستند که در آن سیم ها می توانند وصل شوند. سیم کشی صحیح ترموکوپل بسیار مهم است. فرستنده باید با جبران اتصال سرد خریداری شود. جبران اتصال سرد به عنوان یک مرجع برای اتصالی که در محیط غوطه ور است استفاده می شود.

 

فرستنده های ترموکوپل دارای یک گفتگوی صفر و اسپان هستند که برای اهداف کالیبراسیون استفاده می شود. اگر متوجه شدید که دستگاه شما مقادیر نادرست را می خواند، باید دستگاه را با استفاده از این پتانسیومترها بچرخانید.

ورودی آشکارساز دمای مقاومتی (RTD).

ورودی های RTD بر اساس مقدار مقاومت آنها طراحی می شوند. مقاومت با مواد مورد استفاده در هنگام ایجاد سیم پیچ شناخته می شود. پلاتین ماده ای است که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد و دارای ضریب دمایی 0.00392 //℃ است. از این طریق، می توان طیف گسترده ای از مقادیر مقاومت را ایجاد کرد. آنها می توانند از 10 تا 10000 متغیر باشند، اما رایج ترین آنها 100 است که به عنوان PT100 شناخته می شود.

 

هنگامی که مقدار مقاومت RTD خود را می دانید، تعیین ورودی فرستنده را نیمه تمام کرده اید. مرحله بعدی تصمیم گیری در مورد تعداد سیم برای RTD است. RTD در 3 پیکربندی سیم کشی مختلف ساخته می شود: 2 سیم، 3 سیم و 4 سیم. هر توپولوژی به مدارهای کمی متفاوت نیاز دارد. پیکربندی 3 سیم مقرون به صرفه ترین است و دقت و دقت کافی را ارائه می دهد. اگرچه، شما می توانید فرستنده هایی را برای انواع سیم کشی پیدا کنید.

 

ترمیستورها زمانی استفاده می شوند که محدوده دما کم است، اما پاسخ باید بالا باشد. اگر برای ترمیستور به یک فرستنده نیاز دارید، می توان آنها را مشابه ترموکوپل تهیه کرد.

 

خروجی ترانسمیتر دما چیست؟

فرستنده‌های دما به‌عنوان واسطه حسگر و گیرنده عمل می‌کنند، بنابراین باید مقداری را تولید کنند که توسط ابزار دقیق گیرنده قابل اندازه‌گیری باشد. در سراسر صنعت، خروجی استاندارد یک فرستنده دما 4-20mA، 0-5VDC یا 0-10VDC است.

 

فرم های فیزیکی فرستنده چیست؟

سه شکل اصلی فرستنده ها بر پایه ریل DIN، هاکی پیک و ریزپردازنده هستند. با بررسی هر فرم از یک فرستنده، تصویر واضحی از مزایای هر نوع دریافت خواهید کرد و این به شما کمک می کند فرم مناسب را برای برنامه خود انتخاب کنید.

فرستنده های ریلی DIN

فرستنده‌های ریلی DIN (که به دلیل مشخصات اصلی آلمانی‌شان نامگذاری شده‌اند) زمانی استفاده می‌شوند که برنامه به جعبه الکتریکی یا سطحی نیاز دارد که به ریل DIN نیاز دارد.

 

ریل DIN یک سخت افزار نصب استاندارد صنعتی است. می توانید در قسمت پایین فرستنده، براکت های نصب را مشاهده کنید. آنها به راحتی روی ریل DIN محکم می شوند. این فرم از فرستنده باید زمانی استفاده شود که نگرانی های فضا و حفاظت بخش بزرگی از طراحی شما باشد. از روی محفظه پلاستیکی بادوام می توانید حدس بزنید که برای محیط های صنعتی مناسب است. اندازه آنها ماژولار است که آنها را به یک انتخاب عالی برای صرفه جویی در فضا تبدیل می کند. عملکرد فرستنده های ریلی DIN بسیار دقیق و دقیق است. پایانه های پیچ سیم کشی سریع را ایجاد می کنند و طیف وسیعی از گیج های سیم را می پذیرند.

فرستنده هاکی پیک

نام معروف "فرستنده پوک هاکی" از فرم فاکتور آن گرفته شده است. اینها برای کاربردهای اساسی استفاده می شوند و رایج ترین فرستنده هستند. آنها همچنین برای برنامه های OEM مناسب هستند و کم هزینه هستند. این فرستنده ها برای قرار دادن داخل سر پروب های دما مناسب هستند. آنها دارای دو سوراخ نصب در هر طرف دستگاه هستند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که کوچک باشند و میزان سخت افزار نصب را محدود کنند.

فرستنده های مبتنی بر ریزپردازنده

فرستنده های مبتنی بر ریزپردازنده منحصر به فرد هستند زیرا می توانند مستقیماً روی سنسور دما یکپارچه شوند. این مدل پیشرفته تقریباً 25 سال پیش در صنعت ظاهر شد. آنها دوام بسیار خوبی دارند زیرا در یک سازه فولادی محصور شده اند و کاملاً آب بندی می شوند. آنها قابل برنامه ریزی هستند، به این معنی که محدوده دمایی آنها می تواند پس از ساخت مقیاس شود. این زمانی مفید است که در محدوده دما تغییراتی وجود داشته باشد و دقت باید بالا بماند. این بیشتر با سنسورهای RTD در دسترس است. ظاهری جمع و جور فراهم می کند و میزان سیم کشی مورد نیاز در هنگام نصب را کاهش می دهد. صرفه جویی اضافی در هزینه کار در طول سیم کشی این فرم را مقرون به صرفه می کند. خروجی‌های استاندارد آن‌ها خروجی‌های ولتاژ 4 تا 20 میلی آمپری با حلقه 2 سیمی یا خروجی‌های ولتاژ 3 سیم هستند.

 

چه صنایعی از فرستنده دما استفاده می کنند؟

از دهه 1950، زمانی که الکترونیک واقعاً شروع به ورود به بازار انبوه کرد، فرستنده ها در هر صنعت بزرگی که سنسورهای دما وجود دارد استفاده شده است:

 

هوافضا

 

شیمیایی

 

غذا و نوشیدنی

 

انرژی

 

تهویه مطبوع

 

داروسازی

 

آبکاری فلز

 

معدن

 

نفت و گاز

 

پتروشیمی ها

 

مدیریت پسماند و آب

 

OEM های الکترونیکی

نحوه انتخاب فرستنده دمای مناسب:

عملکرد یک فرستنده دما را درک کنید

 

ورودی ها را شناسایی کنید

 

خروجی ها را شناسایی کنید

 

منبع تغذیه را شناسایی کنید

 

تامین کننده را پیدا کنید

 

عملکرد یک فرستنده دما را درک کنید

اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، باید وقت بگذارید و بخش‌های بالا را بخوانید تا یک نمای کلی کامل از عملکرد یک فرستنده دما داشته باشید.

 

چند نکته را که باید قبل از رفتن به مرحله بعد در نظر گرفت:

 

فرستنده در کجا نصب خواهد شد؟ در چه نوع محیطی باید کار کند؟

 

یک خطای اندازه گیری چقدر هزینه دارد؟ این میزان پیچیدگی مورد نیاز فرستنده شما را تعیین می کند.

 

آیا فرستنده باید قابل برنامه ریزی باشد؟

 

ورودی ها را شناسایی کنید

بسته به اینکه از ترموکوپل یا RTD استفاده می کنید، باید ورودی های مناسب را انتخاب کنید. این بستگی به سنسور شما دارد. محدوده دما و دقت باید برای تعیین نوع ترموکوپل و RTD مورد نظر استفاده شود. به عنوان مثال، ترموکوپل نوع K برای محدوده دمایی 200- تا 1260 درجه سانتیگراد استفاده می شود.

 

خروجی ها را شناسایی کنید

شما باید بتوانید کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی (PLC) یا واحد جمع آوری داده خود را بررسی کنید و تعیین کنید که کدام نوع خروجی باید از فرستنده ها ارسال شود. این معمولاً یک سیگنال 4-20 میلی آمپر است، اما 0-5VDC و 0-10VDC نیز خروجی های استاندارد هستند.

 

منبع تغذیه را شناسایی کنید

منبع تغذیه چیزی است که باید بر اساس سایر اجزای سیستم خود تصمیم بگیرید. اگر لوازم الکترونیکی دارید که با ولتاژ 12VDC کار می کند، منطقی است که از 12VDC به عنوان منبع تغذیه خود استفاده کنید. اگر هیچ نیازی ندارید، از 24VDC به عنوان منبع تغذیه استفاده کنید. این استاندارد صنعتی است.

 

تامین کننده پیدا کنید

هنگامی که آماده خرید فرستنده خود هستید، مهم است که تامین کننده ای را پیدا کنید که بتواند تقاضای شما را برآورده کند. برگه اطلاعات محصولی را که فکر می‌کنید به بهترین شکل با ورودی‌ها، خروجی‌ها و منبع تغذیه شما مطابقت دارد پیدا کنید، سپس همه الزامات موجود در برگه داده را تأیید کنید.

 

حتما وقت بگذارید. انتخاب فرستنده مناسب برای برنامه شما نیاز به درک روشنی از نحوه ادغام آن در فرآیندهای شما دارد، دقیقاً نیازهای شما چیست و چگونه محیط آن ممکن است بر عملکرد آن تأثیر بگذارد.

 

یافتن تامین کننده ای که بتواند به شما کمک کند و به سوالات شما پاسخ دهد، هنگام انتخاب یک فرستنده برای یک برنامه جدید ضروری است.

سنسور دما و فرستنده ترکیبی

در اینجا در Intempco، ما یک حسگر سنتی RTD را با یک فرستنده ترکیب کرده‌ایم تا فرستنده حسگر مجتمع میکروپروسسوری MIST را ایجاد کنیم. MIST با حذف نیاز به سنسور دما و فرستنده، طرح ها را ساده می کند. خروجی MIST 4-20mA، 0-5VDC یا 0-10VDC است. این یک طراحی جمع و جور است که در تمام صنایع استفاده شده است و ثابت می کند که یک راه حل قابل اعتماد است.


برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:

86031739-86047201-09128446731

 

 

 

acturator...
ما را در سایت acturator دنبال می کنید

برچسب : ترانسمیتور دما , ترموکوپل , فرستنده, نویسنده : علی حیدری acturator بازدید : 160 تاريخ : شنبه 5 شهريور 1401 ساعت: 13:36

گیج فشار توضیح داده شده | انواع گیج

با ابزار بسیار رایجی که امروزه در صنعت یافت می شود، فشارسنج آشنا شوید.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

در این مقاله، ما قصد داریم در مورد ابزار بسیار رایجی که امروزه در صنعت یافت می شود، فشار سنج صحبت کنیم.

عبور از هر کارخانه یا کارخانه تولیدی صنعتی یا غذایی بدون دیدن یک نوع فشار سنج دشوار خواهد بود.

گیج فشار چیست؟

گیج فشار ابزاری برای اندازه گیری شدت سیال در ماشین های تحت فشار است. این شدت سیال با نیرویی که سیال روی یک واحد سطح خاص اعمال می کند مشخص می شود.

 

واحدهای اندازه گیری شدت فشار سنج معمولی پوند بر اینچ مربع (psi) یا نیوتن بر متر مربع به نام پاسکال هستند.

انواع فشار سنج

دسته بندی فشارسنج ها با معرفی مبدل ها و دستگاه های الکترونیکی چالش برانگیزتر شده است.

 

از لحاظ تاریخی، فشار سنج ها دستگاه های مکانیکی با مقیاس های آنالوگ بودند. امروزه ما گیج‌های فشار با مبدل‌های حسگر فشار داریم که با بازخوانی‌های دیجیتال الکترونیکی کار می‌کنند.

فشارسنج های مکانیکی

انواع مختلفی از فشارسنج های مکانیکی وجود دارد. سه نوع از رایج ترین آنها عبارتند از:

 

1) دیافراگم

 

2) دم

 

3) لوله بوردون

1) دیافراگم

گیج فشار دیافراگمی از انحراف یک غشای نازک انعطاف پذیر به نام دیافراگم برای اندازه گیری فشار سیال در یک سیستم استفاده می کند.

2) دم

دم یک دستگاه منبسط شدن راه راه است که از راه راه یا دنده هایی به نام پیچش تشکیل شده است.

دم‌ها معمولاً برنجی یا فولادی ضد زنگ هستند و بسیار حساس هستند. فشاری به دم وارد می شود و باعث انبساط آن می شود که به نوبه خود یک اشاره گر را حرکت می دهد.

 

3) لوله بوردون

از این سه فشارسنج مکانیکی، تا حد زیادی رایج ترین نوع لوله بوردون است. بنابراین، بیایید نگاه دقیق تری داشته باشیم.

 

لوله بوردون - نوع C

رایج ترین نوع گیج لوله بوردون نوع C است که در آن لوله شبیه حرف C است. به شکل مقطع لوله توجه کنید. لوله در یک انتها باز شده و از طرف دیگر آب بندی می شود.

 

تغییر فشار باعث ایجاد انحراف در لوله می شود که متناسب با فشار اعمال شده است.

حرکت واقعی لوله به یک نشانگر فشار روی یک صفحه کالیبره شده تبدیل می شود. حداکثر حرکت اشاره گر معمولا 270 درجه است.

خوب... با حفاری کمی عمیق تر می بینیم که یک فشار سنج معمولی لوله بوردون دارای یک قفسه و پینیون است که توسط یک پیوند و اهرم قابل تنظیم هدایت می شود. همانطور که لوله به دلیل افزایش فشار صاف می شود، نوک مهر و موم شده حرکت می کند.

یک پیوند متصل به نوک لوله C حرکت را به یک چرخ دنده بخش منتقل می کند. چرخ دنده سکتور با یک پینیون مشبک می شود که شفتی را که به یک اشاره گر متصل است می چرخاند. حرکت شفت باعث می شود که نشانگر در مقیاس مدرج مدرج حرکت کند.

 

صفر و خطای ضرب

مانند بسیاری از ابزارها، تنظیمات معمولی در گیج های فشار لوله بوردون مورد نیاز است.

 

دو خطایی که نیاز به تنظیمات دارند عبارتند از:

 

– صفر خطا

 

- خطای ضرب

 

– خطای صفر خطای یکسان و در یک جهت در کل محدوده فشار بدون توجه به فشار ورودی است.

 

– خطای ضرب به خطایی گفته می شود که حرکت کل مکانیسم با کل تغییر ورودی برابر نباشد.

بیایید با مثال ها توضیح دهیم. ما یک فشار سنج با مقیاس مدرج 0 تا 100 psi داریم. ما فشار وارد می‌کنیم و خوانش‌ها را تماشا می‌کنیم تا بفهمیم چه نوع خطای وجود دارد.

 

1) با 0 psi این، گیج 10 psi را نشان می دهد.

 

2) با 50 psi این، گیج 60 psi را نشان می دهد.

 

3) با 100 psi این، گیج 110 psi را نشان می دهد.

 

این فشارسنج دارای خطای صفر است زیرا بدون توجه به فشار ورودی دارای خطای 10 psi است.

 

خوب… بیایید تکرار کنیم. ما فشار وارد می‌کنیم و خوانش‌ها را تماشا می‌کنیم تا بفهمیم چه نوع خطای وجود دارد.

 

1) با 0 psi این، گیج 10 psi را نشان می دهد.

 

2) با 50 psi این، گیج 50 psi را نشان می دهد.

 

3) با 100 psi این، گیج 90 psi را نشان می دهد.

 

این فشارسنج دارای خطای ضرب است زیرا حرکت کلی مکانیزم با کل تغییر فشار ورودی برابر نیست.

 

روش کالیبراسیون

کالیبراسیون به طور معمول بر روی میز کار با استفاده از یک دستگاه منبع فشار مانند دستگاه تست وزن مرده انجام می شود.

 

– خطای صفر با جابجایی نشانگر روی شفت یا با تغییر کشش در فنر اصلاح می شود.

 

– خطای ضرب با تغییر طول اهرم ها اصلاح می شود.

 

به طور کلی، یک گیج فشار مکانیکی دارای بازخوانی آنالوگ یا مقیاس آنالوگ است.

 

بسیاری از فشارسنج های امروزی مجهز به مبدل فشار هستند که فشار را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند. سپس این سیگنال الکتریکی اغلب برای کار با نمایشگر دیجیتال استفاده می شود.

 

دقت گیج مکانیکی

استاندارد انجمن مهندسین مکانیک آمریکا ASME B40.1 درجه های دقت گیج های نوع شماره گیری را تعریف می کند. الزامات از صنعتی به صنعت دیگر متفاوت است و ASME B40.1 راهنمای شما برای انتخاب مناسب خواهد بود.

            

برای گیج های فشار مکانیکی، دقت معمولاً به عنوان درصدی از کل دامنه محدوده تعریف می شود. به عنوان مثال، گیج فشار مکانیکی با درجه دقت 1A دارای دقت 1±٪ است.

 

با خوانش 50 psi در یک فشارسنج 0 تا 100 psi، فشار ورودی واقعی می تواند بین 49 psi و 51 psi باشد.

 

اگر می‌خواهید درباره مبدل‌های فشار و کالیبراتورها بیشتر بدانید، ممکن است بخواهید دو مقاله دیگر ما را مرور کنید:

 

- سنسور فشار، مبدل و فرستنده توضیح داده شده است

 

- کالیبراتور ابزار چیست؟

 

اگر در مورد فشار سنج ها یا به طور کلی در مورد ابزار اندازه گیری سوالی دارید، آن را در نظرات زیر درج کنید تا در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهیم گرفت.

 

 

خلاصه

خوب… بیایید خلاصه کنیم:

 

- گیج فشار روشی برای اندازه گیری شدت سیال، گاز، آب یا بخار در یک ماشین فشاری ارائه می دهد.

 

- فشار با نیروی عمودی اعمال شده در واحد سطح یک سطح تعیین می شود.

 

- از بین انواع مختلف فشارسنج های مکانیکی، سه نوع از رایج ترین آنها عبارتند از لوله بوردون، دیافراگم و دم.

 

– برای تصحیح خطای صفر و خطای ضرب، تنظیمات روتین روی فشارسنج های لوله بوردون لازم است.

 

– خطای صفر خطای یکسان و در یک جهت در کل محدوده فشار بدون توجه به فشار ورودی است.

 

– خطای ضرب به خطایی گفته می شود که حرکت کل مکانیسم با کل تغییر ورودی برابر نباشد.

 

- بسیاری از فشارسنج ها مجهز به مبدل فشار هستند که فشار را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند که برای کار با نمایشگر دیجیتال استفاده می شود.

- استاندارد انجمن مهندسین مکانیک آمریکا ASME B40.1 درجه های دقت گیج های نوع شماره گیری را تعریف می کند.

 

– برای گیج های فشار مکانیکی، دقت معمولاً به صورت درصدی از کل دامنه محدوده تعریف می شود.

 

دوست، مشتری یا همکار دارید که بتواند از برخی از این اطلاعات استفاده کند؟ لطفا این مقاله را به اشتراک بگذارید.

برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:

86031739-86047201-09128446731

 

acturator...
ما را در سایت acturator دنبال می کنید

برچسب : فشارسنج , فشارسنج الکتریکی , گیج فشار, نویسنده : علی حیدری acturator بازدید : 140 تاريخ : سه شنبه 1 شهريور 1401 ساعت: 19:44

فلومتر چیست؟

 

فلومتر (یا سنسور جریان) ابزاری است که برای نشان دادن مقدار مایع، گاز یا بخار در حال حرکت از طریق لوله یا مجرا با اندازه‌گیری نرخ جریان خطی، غیرخطی، جرمی یا حجمی استفاده می‌شود. از آنجایی که کنترل جریان اغلب ضروری است، اندازه گیری جریان مایعات و گازها برای بسیاری از کاربردهای صنعتی یک نیاز حیاتی است – و انواع مختلفی از فلومترها وجود دارد که بسته به ماهیت کاربرد می توان از آنها استفاده کرد.

 

هنگام انتخاب دبی سنج، باید عوامل نامشهودی مانند آشنایی پرسنل کارخانه، تجربه آنها با c و نگهداری، در دسترس بودن قطعات یدکی و فاصله زمانی بین تاریخچه خرابی و غیره در محل کارخانه خاص را در نظر گرفت. همچنین توصیه می شود که هزینه نصب تنها پس از انجام این مراحل محاسبه شود. یکی از رایج‌ترین اشتباهات اندازه‌گیری جریان، معکوس کردن این ترتیب است: به جای انتخاب سنسوری که عملکرد مناسبی داشته باشد، سعی می‌شود استفاده از یک دستگاه را به دلیل ارزان‌تر بودن آن توجیه کرد. این خریدهای "ارزان" می توانند پرهزینه ترین نصب باشند.

 

انواع و کاربردهای فلومتر

فلومترهای فشار تفاضلی

استفاده از فشار دیفرانسیل به عنوان اندازه گیری استنباط شده سرعت جریان مایع به خوبی شناخته شده است. دبی سنج های فشار دیفرانسیل رایج ترین واحدهایی هستند که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند. این مترها که از دقت بالایی برخوردارند، جریان سیال را با خواندن افت فشار در یک محدودیت لوله محاسبه می کنند. برآوردها حاکی از آن است که بیش از 50 درصد از تمام برنامه های اندازه گیری جریان مایع از این نوع واحد استفاده می کنند.

 

اصل عملیاتی کنتورهای فشار تفاضلی بر این فرض استوار است که افت فشار در سراسر کنتور متناسب با مجذور دبی است. دبی با اندازه گیری اختلاف فشار و استخراج ریشه دوم بدست می آید.

 

دبی سنج های فشار دیفرانسیل مانند اکثر دبی سنج ها دارای عنصر اولیه و فرعی هستند. عنصر اولیه باعث تغییر در انرژی جنبشی می شود که باعث ایجاد فشار دیفرانسیل در لوله می شود. واحد باید به درستی با اندازه لوله، شرایط جریان و خواص مایع مطابقت داشته باشد. و دقت اندازه گیری عنصر باید در محدوده معقولی خوب باشد. عنصر ثانویه فشار دیفرانسیل را اندازه گیری می کند و سیگنال یا خواندنی را ارائه می دهد که به مقدار جریان واقعی تبدیل می شود.

جریان سنج اوریفیس

دبی سنج های اوریفیس محبوب ترین فلومترهای مایع هستند که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند. دهانه به سادگی یک قطعه فلزی صاف است که سوراخی با اندازه مشخص در آن حفر شده است. بیشتر دهانه های مورد استفاده از نوع متحدالمرکز هستند، اما طرح های غیرعادی، مخروطی (ربع) و سگمنتال نیز موجود است.

 

در عمل پلت اوریفیس در لوله بین دو فلنج نصب می شود. روزنه که به عنوان وسیله اولیه عمل می کند، جریان مایع را محدود می کند تا فشار دیفرانسیل در سراسر صفحه ایجاد شود. شیرهای فشار در دو طرف صفحه برای تشخیص تفاوت استفاده می شود. مزیت اصلی روزنه ها این است که قطعات متحرک ندارند و هزینه آنها با اندازه لوله افزایش قابل توجهی ندارد.

 

دهانه های مخروطی و ربع نسبتاً جدید هستند. این واحدها عمدتاً برای اندازه گیری مایعاتی با اعداد رینولدز پایین ساخته شده اند. اساساً ضرایب جریان ثابت را می توان در مقادیر R زیر 5000 نگه داشت. صفحات دهانه مخروطی دارای یک مخروط بالادست هستند که عمق و زاویه آن باید برای هر کاربرد محاسبه و ماشینکاری شود.

 

گوه سگمنتال تغییری از روزنه سگمنتال است. این یک روزنه محدود است که در درجه اول برای اندازه گیری جریان مایعات حاوی جامدات طراحی شده است. این واحد توانایی اندازه گیری جریان ها با اعداد رینولدز پایین را دارد و همچنان رابطه ریشه مربع مورد نظر را حفظ می کند. طراحی آن ساده است و تنها یک بعد مهم در شکاف گوه وجود دارد. افت فشار از طریق واحد فقط نصف روزنه های معمولی است.

 

مجموعه‌های گوه‌ای یکپارچه، عنصر گوه و شیرهای فشار را در یک کوپلینگ لوله یک تکه که به یک فرستنده فشار معمولی پیچ شده است، ترکیب می‌کنند. هیچ لوله یا اتصالات خاصی برای نصب دستگاه در خط لوله مورد نیاز نیست.

 

دقت اندازه گیری تمام فلومترهای روزنه ای به شرایط نصب، نسبت سطح دهانه و خواص فیزیکی مایع مورد اندازه گیری بستگی دارد.

 

فلومترهای ونتوری

لوله های ونتوری این مزیت را دارند که می توانند حجم های جریان زیادی را در افت فشار کم تحمل کنند. لوله ونتوری در اصل قسمتی از لوله با ورودی مخروطی و گلوی مستقیم است. با عبور مایع از گلو، سرعت آن افزایش می یابد و باعث اختلاف فشار بین ناحیه ورودی و خروجی می شود.

 

فلومترها هیچ قسمت متحرکی ندارند. آنها را می توان در لوله های با قطر بزرگ با استفاده از اتصالات فلنجی، جوشی یا رزوه ای نصب کرد. برای میانگین فشار اندازه گیری شده معمولاً چهار یا چند شیر فشار همراه دستگاه نصب می شود. لوله های ونتوری را می توان با اکثر مایعات، از جمله آنهایی که محتوای جامد بالایی دارند، استفاده کرد.

 

فلومتر لوله پیتوت

لوله‌های پیتوت معمولاً با جوش دادن یک کوپلینگ روی لوله و قرار دادن پروب از طریق کوپلینگ نصب می‌شوند. استفاده از اکثر لوله های پیتوت محدود به اندازه گیری های تک نقطه ای است. واحدها مستعد وصل شدن توسط مواد خارجی در مایع هستند. از مزایای لوله های پیتوت می توان به هزینه کم، عدم وجود قطعات متحرک، نصب آسان و حداقل افت فشار اشاره کرد.

 

فلومترهای جابجایی مثبت

عملکرد این واحدها شامل جداسازی مایعات به گام های دقیق اندازه گیری شده و حرکت آنها می باشد. هر بخش توسط یک ثبات اتصال شمارش می شود. از آنجا که هر افزایش نشان دهنده یک حجم گسسته است، واحدهای جابجایی مثبت برای کاربردهای دسته بندی خودکار و حسابداری محبوب هستند. کنتورهای جابجایی مثبت نامزدهای خوبی برای اندازه گیری جریان مایعات چسبناک یا برای استفاده در جاهایی هستند که به یک سیستم متر مکانیکی ساده نیاز است.

 

متر پیستونی رفت و برگشتی از نوع تک پیستونی و چند پیستونی می باشد. انتخاب خاص به محدوده نرخ جریان مورد نیاز در برنامه خاص بستگی دارد. پیستون متر را می توان برای جابجایی طیف گسترده ای از مایعات استفاده کرد. یک پیستون متر نوسانی مغناطیسی در شکل 1 نشان داده شده است. مایع هرگز با چرخ دنده ها یا سایر قطعاتی که ممکن است مسدود یا خورده شود تماس پیدا نمی کند.

شکل 1: متر پیستونی نوسانی بر اساس اصل محرکه مغناطیسی کار می کند به طوری که مایع با قطعات تماس پیدا نمی کند. یک صفحه پارتیشن بین درگاه های ورودی و خروجی، مایع ورودی را مجبور می کند تا در اطراف یک محفظه اندازه گیری استوانه ای و از طریق درگاه خروجی جریان یابد. حرکت پیستون نوسانی در واحد به یک مجموعه مغناطیسی در محفظه اندازه گیری منتقل

 می شود که به یک آهنربای پیرو در طرف دیگر دیواره محفظه جفت می شود.

 

کنتورهای دنده بیضی دارای دو چرخ دنده بیضی شکل با دندانه های همگام و نزدیک می باشند. مقدار ثابتی مایع برای هر دور از متر عبور می کند. چرخش شفت را می توان برای به دست آوردن نرخ های جریان خاص نظارت کرد.

 

نوتینگ دیسک متر دارای یک دیسک متحرک است که بر روی یک کره متحدالمرکز واقع در یک محفظه کروی دیواره جانبی نصب شده است. فشار مایعی که از محفظه اندازه گیری می گذرد باعث می شود دیسک در یک مسیر گردشی بدون چرخش حول محور خود تکان بخورد. این تنها بخش متحرک در محفظه اندازه گیری است.

 

یک پین که به صورت عمود از دیسک امتداد یافته است به یک شمارنده مکانیکی متصل است که حرکات تکان دادن دیسک را کنترل می کند. هر چرخه متناسب با مقدار خاصی از جریان است. همانطور که در مورد تمام کنتورهای جابجایی مثبت صادق است، تغییرات ویسکوزیته زیر یک آستانه معین بر دقت اندازه گیری تأثیر می گذارد. اندازه ها و ظرفیت های زیادی موجود است. این واحدها را می توان از طیف گسترده ای از مصالح ساختمانی ساخت.

 

متر پره های چرخشی در چندین طرح موجود است، اما همه آنها بر اساس یک اصل عمل می کنند. واحد اصلی شامل یک پروانه چرخان به طور مساوی تقسیم شده (شامل دو یا چند محفظه) است که در داخل محفظه کنتور نصب شده است. پروانه در تماس مداوم با بدنه است. با چرخش پروانه، حجم ثابتی از مایع از هر محفظه به خروجی کنتور کشیده می شود. دورهای پروانه در واحدهای حجمی شمارش و ثبت می شود.

 

فلومترهای هلیکس از دو روتور مارپیچ با شیب رادیکال تشکیل شده است که به هم متصل شده اند، با فاصله کمی بین روتورها و پوشش. دو روتور مایع را به صورت محوری از یک انتهای محفظه به انتهای دیگر جابجا می کنند.

 

فلومترهای حجمی

این ابزارها با توجه به سرعت جریان حجمی به صورت خطی عمل می کنند. از آنجایی که هیچ رابطه ریشه مربعی وجود ندارد (مانند دستگاه های فشار دیفرانسیل)، برد آنها بیشتر است. مترهای حجمی در اعداد رینولدز بالای 10000 حداقل حساسیت را نسبت به تغییرات ویسکوزیته دارند. اکثر محفظه‌های سرعت سنج مجهز به فلنج یا اتصالات هستند تا به آنها امکان اتصال مستقیم به خطوط لوله را بدهد.

 

دبی متر توربین

توربین مترها کاربرد گسترده ای برای کاربردهای اندازه گیری دقیق مایع پیدا کرده اند. این واحد شامل یک روتور چند پره است که با یک لوله عمود بر جریان مایع نصب شده است. روتور با عبور مایع از تیغه ها می چرخد. سرعت چرخش تابعی مستقیم از سرعت جریان است و می‌تواند توسط پیک‌آپ مغناطیسی، سلول فوتوالکتریک یا چرخ دنده‌ها حس شود. پالس های الکتریکی را می توان شمارش و جمع کرد، شکل 2.

شکل 2: دبی سنج توربین شامل یک روتور فلزی با چند پره، چرخش آزاد و قابل نفوذ است که در بدنه ای از فولاد ضد زنگ غیر مغناطیسی قرار گرفته است. در حین کار، تیغه های دوار یک سیگنال فرکانس متناسب با نرخ جریان مایع تولید می کنند که توسط پیکاپ مغناطیسی حس می شود و به یک نشانگر بازخوانی منتقل می شود.

 

تعداد پالس های الکتریکی شمارش شده برای یک دوره زمانی معین به طور مستقیم با حجم جریان متناسب است. برای اندازه گیری سرعت چرخش توربین و تعیین سرعت جریان مایع می توان یک سرعت سنج اضافه کرد. توربین مترها، زمانی که به درستی مشخص و نصب شوند، دقت خوبی دارند، به ویژه در مورد مایعات با ویسکوزیته پایین.

 

یکی از نگرانی های عمده در مورد مترهای توربین، سایش یاتاقان است. برای جلوگیری از این مشکل یک طرح "بیبرینگ" ایجاد شده است. مایعی که وارد متر می شود از طریق پره های مارپیچی استاتور حرکت می کند که چرخش را به جریان مایع می دهد. جریان بر روی یک کره عمل می کند و باعث می شود که در فضای بین استاتور اول و استاتور دوم مارپیچی مشابه بچرخد. حرکت مداری کره به صورت الکترونیکی تشخیص داده می شود. فرکانس خروجی پالس حاصل متناسب با سرعت جریان است.

 

فلومترهای گردابی

گرداب سنج ها از یک پدیده طبیعی استفاده می کنند که زمانی اتفاق می افتد که مایعی در اطراف یک شی بلوف جریان دارد. گرداب ها یا گرداب ها به طور متناوب در پایین دست جسم ریخته می شوند. فرکانس ریزش گرداب مستقیماً با سرعت جریان مایع در کنتور متناسب است، شکل 3.

شکل 3: گرداب سنج ها بر این اصل کار می کنند که وقتی یک جسم غیر جریانی در وسط جریان جریان قرار می گیرد، یک سری گردابه ها به طور متناوب در پایین دست جسم ریخته می شوند. فرکانس ریزش گرداب مستقیماً با سرعت جریان مایع در خط لوله متناسب است.

 

سه جزء اصلی فلومتر عبارتند از یک بدنه بلوف که در سرتاسر سوراخ فلومتر نصب شده است، یک سنسور برای تشخیص وجود گرداب و تولید یک تکانه الکتریکی، و یک فرستنده تقویت کننده و تهویه سیگنال که خروجی آن متناسب با سرعت جریان است. ، شکل 4. متر به همان اندازه برای اندازه گیری میزان جریان یا کل جریان مناسب است. استفاده برای دوغاب یا مایعات با ویسکوزیته بالا توصیه نمی شود.

 

s

مگمتر

کنتورهای الکترومغناطیسی می توانند اکثر مایعات و دوغاب ها را کنترل کنند، مشروط بر اینکه مواد اندازه گیری شده رسانای الکتریکی باشند. لوله جریان مستقیماً در لوله نصب می شود. افت فشار در سرتاسر متر به همان اندازه است که از طریق یک لوله معادل است زیرا هیچ قسمت متحرک یا مانعی برای جریان وجود ندارد. ولت متر را می توان مستقیماً به لوله جریان متصل کرد یا می توان آن را از راه دور نصب کرد و توسط یک کابل محافظ به آن متصل شد.

 

دبی سنج های الکترومغناطیسی بر اساس قانون القای الکترومغناطیسی فارادی عمل می کنند که بیان می کند زمانی که هادی در میدان مغناطیسی حرکت می کند ولتاژ القا می شود. مایع به عنوان هادی عمل می کند. میدان مغناطیسی توسط سیم پیچ های پرانرژی خارج از لوله جریان ایجاد می شود. دو الکترود نصب شده در دیواره لوله ولتاژ را تشخیص می دهند که توسط عنصر ثانویه اندازه گیری می شود.

شکل 5: اجزای اصلی لوله جریان سنج الکترومغناطیسی بدون انسداد شامل الکترودها و سیم پیچ ها هستند.

 

فلومترهای الکترومغناطیسی مزایای عمده ای دارند: آنها می توانند مایعات و دوغاب های سخت و خورنده را اندازه گیری کنند. و می توانند جریان رو به جلو و معکوس را با دقت یکسان اندازه گیری کنند. معایب طرح های قبلی مصرف برق بالا و نیاز به لوله کامل و بدون جریان برای تنظیم اولیه متر روی صفر بود. بهبودهای اخیر این مشکلات را از بین برده است. تکنیک‌های تحریک پالسی مصرف برق را کاهش داده‌اند، زیرا تحریک فقط نیمی از زمان در واحد رخ می‌دهد. تنظیمات صفر دیگر مورد نیاز نیست.

 

فلومتر التراسونیک

فلومتر التراسونیک را می توان به دو دسته داپلر متر و متر زمان سفر (یا ترانزیت) تقسیم کرد. متر داپلر تغییرات فرکانس ناشی از جریان مایع را اندازه گیری می کند. دو مبدل در یک جعبه متصل به یک طرف لوله نصب شده است. یک سیگنال با فرکانس شناخته شده به مایع برای اندازه گیری ارسال می شود. جامدات، حباب ها یا هر ناپیوستگی در مایع باعث می شود که پالس به عنصر گیرنده منعکس شود، شکل 6. از آنجایی که مایع ایجاد کننده انعکاس در حال حرکت است، فرکانس پالس برگشتی تغییر می کند. تغییر فرکانس متناسب با سرعت مایع است.

 

یک داپلر متر قابل حمل که می تواند با برق AC یا از یک بسته برق قابل شارژ کار کند اخیرا ساخته شده است. سرهای حسگر به سادگی به بیرون لوله بسته می شوند و ابزار آماده استفاده است. وزن کل، با احتساب کیس، 22 پوند است. مجموعه ای از ترمینال های خروجی 4 تا 20 میلی آمپری به دستگاه اجازه می دهد تا به ضبط کننده نمودار نواری یا سایر دستگاه های راه دور متصل شود.

 

مترهای زمان سفر دارای مبدل هایی هستند که در هر طرف لوله نصب شده اند. پیکربندی به گونه ای است که امواج صوتی بین دستگاه ها در 45 درجه قرار دارند. زاویه نسبت به جهت جریان مایع سرعت حرکت سیگنال بین مبدل ها با جهت انتقال و سرعت مایع اندازه گیری شده افزایش یا کاهش می یابد. یک رابطه دیفرانسیل زمانی متناسب با جریان را می توان با ارسال سیگنال به طور متناوب در هر دو جهت به دست آورد. محدودیت مترهای زمان سفر این است که مایعات اندازه گیری شده باید نسبتاً عاری از گاز یا جامدات حباب شده باشند تا پراکندگی و جذب سیگنال به حداقل برسد.

 

جریان سنج جرمی

نیاز مستمر به اندازه‌گیری دقیق‌تر جریان در فرآیندهای مرتبط با جرم (واکنش‌های شیمیایی، انتقال حرارت و غیره) منجر به توسعه فلومترهای جرمی شده است. طرح های مختلفی در دسترس است، اما یکی از رایج ترین مورد استفاده برای کاربردهای جریان مایع، دبی سنج جرمی Coriolis است. عملیات آن بر اساس پدیده طبیعی به نام نیروی کوریولیس است، از این رو نام آن است.

 

دبی سنج های کوریولیس جرم سنج های واقعی هستند که میزان جرم جریان را به طور مستقیم بر خلاف جریان حجمی اندازه گیری می کنند. از آنجایی که جرم تغییر نمی کند، متر خطی است بدون نیاز به تنظیم برای تغییرات در خواص مایع. همچنین نیاز به جبران تغییرات دما و شرایط فشار را از بین می برد. این متر مخصوصاً برای اندازه گیری مایعاتی که ویسکوزیته آنها با سرعت در دماها و فشارهای معین تغییر می کند مفید است.

متر کوریولیس نیز در طرح های مختلف موجود است. یک واحد محبوب شامل یک لوله جریان U شکل است که در محفظه حسگر متصل به یک واحد الکترونیکی محصور شده است. واحد سنجش را می توان مستقیماً در هر فرآیندی نصب کرد. واحد الکترونیکی را می توان تا 500 فوت از سنسور قرار داد.

 

در داخل محفظه حسگر، لوله جریان U شکل با فرکانس طبیعی خود توسط یک دستگاه مغناطیسی واقع در خم لوله به ارتعاش در می آید. لرزش شبیه به یک چنگال تنظیم است که کمتر از 0.1 اینچ را پوشش می دهد و یک چرخه کامل را حدود 80 بار در ثانیه کامل می کند. هنگامی که مایع در لوله جریان می یابد، مجبور می شود حرکت عمودی لوله را به عهده بگیرد، شکل 7. هنگامی که لوله در نیمی از چرخه خود به سمت بالا حرکت می کند، مایعی که به داخل متر جریان می یابد در برابر فشار دادن به پایین مقاومت می کند. روی لوله

با فشار آوردن به سمت بالا، مایعی که از کنتور خارج می شود، در برابر کاهش حرکت عمودی آن با فشار دادن به لوله مقاومت می کند. این عمل باعث پیچ خوردن لوله می شود. هنگامی که لوله در نیمه دوم چرخه ارتعاش خود به سمت پایین حرکت می کند، در جهت مخالف می پیچد.

 

با فشار آوردن به سمت بالا، مایعی که از کنتور خارج می شود، در برابر کاهش حرکت عمودی آن با فشار دادن به لوله مقاومت می کند. این عمل باعث پیچ خوردن لوله می شود. هنگامی که لوله در نیمه دوم چرخه ارتعاش خود به سمت پایین حرکت می کند، در جهت مخالف می پیچد. مقدار پیچش مستقیماً با سرعت جریان جرمی مایعی که در لوله جریان دارد، متناسب است. سنسورهای مغناطیسی که در هر طرف لوله جریان قرار دارند، سرعت لوله را اندازه گیری می کنند که با چرخش لوله تغییر می کند. حسگرها این اطلاعات را به واحد الکترونیکی می‌رسانند، جایی که پردازش می‌شود و به ولتاژی متناسب با جریان جرمی تبدیل می‌شود. این متر طیف وسیعی از کاربردها از چسب و پوشش تا نیتروژن مایع را دارد.

 

دبی سنج جرمی نوع حرارتی به طور سنتی برای اندازه گیری گاز استفاده می شود، اما طرح هایی برای اندازه گیری جریان مایع موجود است. این جرم سنج ها نیز مستقل از چگالی، فشار و ویسکوزیته عمل می کنند. مترهای حرارتی از یک عنصر حسگر گرم جدا شده از مسیر جریان سیال استفاده می کنند. جریان جریان گرما را از عنصر حسگر هدایت می کند. گرمای هدایت شده با سرعت جریان جرمی نسبت مستقیم دارد. سنسور هرگز با مایع تماس مستقیم ندارد. بسته الکترونیکی شامل تحلیلگر جریان، جبران کننده دما و تنظیم کننده سیگنال است که خروجی خطی را مستقیماً متناسب با جریان جرمی ارائه می دهد.

برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:

86031739-86047201-09128446731

acturator...
ما را در سایت acturator دنبال می کنید

برچسب : فلومتر , دبی سنج مغناطیسی , جریان سنج جرمی, نویسنده : علی حیدری acturator بازدید : 170 تاريخ : شنبه 5 شهريور 1401 ساعت: 13:56

خبرنامه